گروه اجتماعی: قائم مقام معاون دانشجویی وزارت علوم از ابلاغ طرح مبارزه با مواد مخدر به رؤسای دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: از مهر ماه برای کلیه دانشجویان جدیدالورود مقطع لیسانس پرونده پزشکی تشکیل شده و کارت سلامت ارائه می‌شود.

حسن مسلمی نایینی در نشستی مطبوعاتی در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه دانشجو باید یک احساس خوب روانی داشته باشد، افزود: روی مسائل روانی از قبیل خودکشی مطالعه می‌شود. جلوگیری از خودکشی به تعامل بین استاد و دانشجو برمی‌گردد و تعاملات بین استاد و دانشجو نباید محدود به  انتقال یک سری اطلاعات علمی باشد بلکه تعاملات باید روحی و معنوی باشد. یک استاد دانشگاه در خارج از کشور بیش از آنکه تعامل علمی با دانشجو داشته باشد تعاملات روحی و روانی دارد.

وی با تاکید بر ضرورت ارتباط میان دانشجویان و خانواده‌ها گفت: خانواده‌هایی هستند که از پنج نیم سال مشروطی فرزند خود خبر ندارد و بعد از چند سال یک مرتبه متوجه می‌شوند. از دانشگاه‌ها خواسته شده است تا مشروطی آموزشی دانشجویانی که واجد شرایط مشروطی می‌شوند را به خانواده‌ها اطلاع دهند.

مدیر کل امور دانشجویان داخل وزارت علوم تلاش را در راستای بهبود تسهیلات و امکانات دانشجو دانست و تاکید کرد: دانشجو ستون چشم‌انداز 20 ساله است. اگر دانشجوی سالم و عالمی داشته باشیم قطعا به آن اهداف خواهیم رسید.

مسلمی نایینی ضعف خدمات دانشجویی را در ارائه آنها به شیوه سنتی دانست و گفت: ارائه خدمات دانشجویی در دنیا علمی شده است و سعی می‌شود اطلاعاتی در جهت علمی کردن ارائه خدمات دانشجویی جمع‌آوری شود که در این راستا کنفرانسی در خصوص علمی شدن ارائه خدمات دانشجویی برگزار خواهد شد.

کد خبر 26698

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز