همشهری آنلاین: میلان ماچالا، سرمربی بحرین، بر این باور است که پیروزی 2 بر یک تیم اش برابر کره جنوبی، مهم ترین اتفاق کاری اش محسوب می شود و از این پیروزی بسیار خرسند است.

به گزارش afc ، این مربی 54 ساله نخستین بار در جام ملت های آسیای 96 امارات ، به همراه تیم کویت با نتیجه 2 بر صفر از سد کره ای ها عبور کرد و پس از آن در آخرین بازی های انتخابی جام ملت ها در چین ، در حالی که سکان هدایت عمان را در دست داشت، با نتیجه 3 بر صفر کره را در هم کوبید.

در بازی روز یکشنبه، این کره ای ها بودند که در دقیقه 4 مسابقه توسط گل کیم دو هئون به برتری رسیدند ، اما سلمان عیسی در دقیقه43 گل خورده را جبران کرد تا مردان ماچالا با تساوی به رختکن بروند. درنیمه دوم هم در حالی که تنها 5 دقیقه به اتمام وقت قانونی بازی باقی مانده بود اسماعیل عبدالطیف گل برتری بحرین را به ثمر رساند.

سرمربی بحرین پس از مسابقه ، احساس اش را اینطور عنوان کرد:" در بین این سه مسابقه، پیروزی آخراز همه مهمتر است. دو پیروزی قبلی با دو تیم متفاوت بدست آمد ولی در اینجا عملکرد تیم من بهتر از آنها بود. مهمترین نکته این بود که برای پیروزی به میدان برویم و شانس خود را برای صعود به مزحله بعد افزایش دهیم و از همه مهمتر اینکه سه امتیازی که به آن نیاز داشتیم را بدست آوردیم ."

در واقع بحرینی ها از آخرین فرصت خود به خوبی استفاده کردند. زیرا پس از شکست 2 بر یک مقابل اندونزی میزبان در اولین دیدار خود، به کسب نتیجه و افزایش شانس صعود به مرحله یک چهارم نهایی این رقابت ها ، اطمینان چندانی نداشتند.

وی افزود : "شرایط پیش از مسابقه بسیار حاد بود و بازیکنان روحیه خوبی نداشتند. ما تیم را از لحاظ تاکتیکی و استراتژی های ممکن ، به طرز متفاوتی تمرین دادیم . می دانستیم کره ای ها با متدهای متفاوتی بازی میکنند ؛ با یک یا دو مهاجم.

 به همین دلیل روش درست بازی را به بازیکنان گوشزد کردیم و در مسابقه هم هر کسی می دانست دقیقا چه کاری باید انجام دهد. ما بازی اول آنها مقابل عربستان را بازبینی کرده بودیم وروز مسابقه متوجه شدیم با 6 بازیکن جدید (که در بازی اول حضور نداشتند ) به میدان آمده اند. هر چند بازیکنان تغییر کرده بودند ، اما خوشبختانه تاکتیک و سیستم شان تغییر نکرده بود."

این پیروزی که اولین پیروزی یاران ماچالا در این تورنمنت محسوب میشود ، شانس بحرین را تا اندازه ای افزایش داد و آنها باید در بازی آخر خود عربستان را شکست دهند تا به مرحله بعد صعود کنند. وی افزود : " این برد ما را زنده نگه داشت! فردا به پالمبانگ ( محل برگزاری مسابقه ) می رویم . فرصت آمادگی کوتاهی برای نبرد با حریف بزرگ خود در خلیج فارس داریم ."

کد خبر 26638

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز