همشهری آنلاین: همزمان با شب نوزدهم ماه مبارک رمضان و نخستین شب از لیله القدر مردم خدا جوی استان فارس در شیراز و دیگر شهرهای این استان به درگاه حضرت حق عذر گناه آوردند و از بارگاه ملکوتیش طلب رحمت و مغفرت کردند.

shahcheragh

به گزارش خبرنگار ایرنا ، آستان قدسی حضرت شاهچراغ (ع) به عنوان کانون اصلی برگزاری مراسم شب قدر تا سحر گاه میزبان هزاران نفر از دوستداران خاندان عصمت و طهارت و شب زنده داران بود که با ندای الغوث الغوث قرآن بر سر گذاشتند.

این آیین معنوی همراه با تلاوت دعای جوشن کبیر ادامه یافت و شب زنده داران در این مکان مقدس گرد آمدند تا تقدیر خود را در شب قدر نیکو رقم زنند .

همچنین آستان حضرت سید علاءالدین حسین (ع) و دیگر بقاع متبرک و مذهبی شیراز نیز میزبان شب زنده دارانی بود که آیین شب قدر را برگزار کردند .

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در این ایین معنوی از شب قدر به عنوان فرصتی برای مراجعه به خود و محاسبه نفس یاد کرد و اظهار داشت : شب قدر اساسا برای این ساخته شده است که انسان در کنار مشغله‌های کاری روزانه فرصتی یادب تا به وضعیت درونی خود رسیدگی کند.

آیت الله اسدالله ایمانی افزود: در این محاسبه اعمال اگر مثبت بود که شکر خدا را را بجا آورده و اگر مطلوب نبود نیز به درگاه خدا عذرخواهی کرده به اصلاح می پردازد.

گزارش خبرنگاران ایرنا از سایر شهرستان های فارس نیز حاکیست، دلسوختگان اهلبیت و میهمانان خوان با برکت الهی در اماکن متبرک و مساجد به تلاوت ادعیه اسلامی و برگزاری مراسم شب قدر پرداختند.

کد خبر 266150

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha