چهارشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی ایران با بیان اینکه بازار کشش افزایش قیمت را ندارد، گفت: طبق برنامه پنجم توسعه مجموعه لوازم خانگی مشمول قیمت گذاری نمی‌شود.

حبیب الله انصاری روز چهارشنبه 25 تير در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی با بیان این که، قیمت گذاری دستوری در شرایط کنونی بازار پاسخگو نیست، افزود: وقتی عوامل تشکیل دهنده قیمت یک محصول متغییر است، چگونه می‌شود قیمت محصولی افزایش پیدا نکند، اما این بدان معنا نیست که شاهد افزایش قیمت در بازار خواهیم بود.

وی گفت: در حال حاضر از یک ثبات نسبی اقتصادی برخورداریم و واحدهای تولیدکننده در خصوص نوسان ارز دغدغه‌ای ندارند که برای گسترش و توسعه تولید باید این شرایط ادامه یابد، ضمن اینکه باید بدنبال تولید صادرات گرا نیز باشیم.

این فعال حوزه لوازم خانگی کشور سپس با مقایسه قیمت‌های لوازم خانگی در سال 93 با 92 گفت: بر اساس این مقایسه قیمتی، افزایش قیمت نداشته ایم و در برخی مواقع اگر افزایشی هم صورت گرفته، بسیار ناچیز بوده است.

انصاری سپس مشکل عمده واحدهای تولیدی را کمبود نقدینگی و گردش مالی آنها عنوان کرد و افزود: هیچ واحد تولیدی محصولات خود را به بهانه افزایش قیمت دپو نمی‌‍کند، چرا که بازار دیگر کشش افزایش قیمت‌ها آنچنانی را ندارد.

کد خبر 266077

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha