سه‌شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۳ - ۰۵:۳۱
۰ نفر

با نزدیک شدن به شب‌های پربرکت قدر، شبکه‌های مختلف تلویزیون هم حال و هوای این شب‌های گرانقدر به‌خود می‌گیرند.

آنتن، رنگ و بوی قدر می‌گیرد

 به سنت چند سال اخير، 2شبكه براي شب‌هاي قدر سريال‌هاي مناسبتي در دست توليد دارند و شبكه مستند هم پشت صحنه مجموعه تلويزيوني «مختارنامه» را در قالب 5قسمت روي آنتن مي‌برد.

حسين تبريزي كه‌ ماه رمضان سال‌گذشته سريال «بوي باران» را ويژه شب‌هاي قدر براي شبكه‌2 ساخته بود، امسال هم با «كيفر» مهمان خانه‌هاي مردم خواهد شد. اين سريال در 6قسمت 45دقيقه‌اي توليد شده و قرار است در شب‌هاي ضربت خوردن و شهادت امام علي(ع) جايگزين سريال در حال پخش «فاخته» شود. گرچه به‌نظر مي‌رسد كار توليد آن همزمان با پخش ادامه داشته باشد.

كامبيز ديرباز، تيرداد كيايي، امير دژاكام، محسن افشاني، علي سليماني، فريبا كوثري، فريبا متخصص، اتابك نادري، سيروس همتي، داوود شيرعلي، فريبا طالبي، مينا دلشاد، حميد شريف‌زاده و سيدجواد هاشمي از بازيگران مجموعه تلويزيوني «كيفر» هستند. سريال داستان زندگي 2دوست را به تصوير مي‌كشد كه در اوج رفاقت به واسطه اتفاقي كه برايشان در دوسوي ترازوي عدالت مي‌افتد مجبور به انتخاب مي‌شوند. آن دوبايد به گذشته خود برگردند.

«ديگري» به كارگرداني احمد كاوري هم نام سريال تازه شبكه‌3 است كه در شب‌هاي قدر جايگزين مجموعه در حال پخش «هفت‌سنگ» مي‌شود. امين حيايي در دومين تجربه تلويزيوني خود پس از سريال نوروزي «خوب، بد، زشت» يك نقش جدي در ديگري ايفا كرده و سعيد آقاخاني در كنار او حضور دارد. رزيتا غفاري، سمانه پاكدل، مهرداد نيكنام، محسن قاضي‌مرادي، نصرت ميرعظيمي، رحيم نوروزي، مينا نوروزي و... هم ديگر بازيگران اصلي اين سريال هستند. فيلمنامه ديگري را محمدحسين لطيفي با مضموني اجتماعي نوشته و داستان درباره زندگي جواني به نام علي است كه هم پدر پير و آلزايمري خود را اداره مي‌كند هم در زندگي خواهرش نقشي مؤثر دارد. او به بچه‌هاي پرورشگاه سر‌مي‌ زند و زنداني‌هاي تنها را با موتورش به رايگان به مقصد مي‌رساند. در روز تولد علي اتفاقي رخ مي‌دهد كه اين نظم را به هم مي‌زند و ماجراهايي تازه برايش مي‌آفريند.

پشت صحنه سريال تاريخي مختارنامه به كارگرداني علي فروزان‌نژاد در قالب برنامه «يك فيلم، يك حقيقت» در 5قسمت 45دقيقه‌اي از چهارشنبه 25تيرماه ساعت 19روي آنتن شبكه مستند مي‌رود. تقريبا تمام بازيگران و عوامل مختارنامه در اين مستند از تجربه حضور در پروژه تاريخي داوود ميرباقري گفته‌اند.

 

کد خبر 265926

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha