همشهری آنلاین: وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری برای کمک به بازسازی زیرساخت‌های آموزش عالی سوریه اعلام آمادگی کرد و گفت: آموزش عالی سوریه می‌تواند اعضای هیئت علمی خود را برای گذراندن فرصت‌های مطالعاتی به ایران اعزام کند.

به گزارش مهر، دکتر رضا فرجی‌دانا در دیدار با عدنان محمود سفیر سوریه در تهران، ضمن اشاره به پیروزی‌های درخشان ارتش سوریه در ماه‌های اخیر و مشارکت گسترده مردم این کشور در انتخابات ریاست جمهوری، گفت: انتخاب مجدد رئیس جمهور سوریه با آراء بالا مرحله جدیدی در تحولات این کشور محسوب می‌شود.

وی افزود: مشارکت بیش از 70 درصد مردم سوریه در انتخابات اخیر نشان داد مردم این کشور دموکراسی را راه حل مسائل سوريه می‌دانند و ما ضمن ابراز خوشحالی از انتخاب مجدد بشار اسد به ریاست جمهوری، به ایستادگی و مقاومت مردم سوریه در قبال تهدیدات داخلی و خارجی افتخار می‌کنیم.

وزیر علوم، تحقيقات و فناوري ضمن ابراز تأسف از خسارات سنگینی که گروه‌های تروریستی به زیرساخت‌های آموزش عالی سوریه وارد کرده‌اند، گفت: آمادگی کامل خود را برای کمک به بازسازی زیرساخت‌های آموزش عالی سوريه اعلام می‌کنم.

وی با اشاره اینکه در دیدار قبلی با سفیر سوریه، وزارت علوم، تحقيقات و فناوري موافقت خود را برای اعطای بورسیه به 280 دانشجوی سوری اعلام کرده بود، گفت : ضمن آمادگی برای رفع موانع احتمالی اجرایی شدن این موافقتنامه، می‌توانیم بر اساس اعلام نیاز دولت سوریه تعداد این بورسیه‌ها را افزایش دهیم.

بر طبق اين گزارش، عدنان محمود سفیر سوریه در تهران نيز گفت: گروه‌های تروریستی تمام زیرساخت‌های زیربنایی سوريه را که در 30 سال گذشته بنا شده بود هدف قرار داده و تخریب کرده‌اند كه از جمله زیرساخت‌های آموزش عالی و دانشگاه‌های این کشور در جریان این حملات خسارات سنگینی متحمل شده‌اند.

وی افزود: استکبار جهانی و برخی از کشورهای منطقه آموزش عالی سوریه را مورد تحریم قرار داده‌اند و آموزش عالی سوریه به دلیل از بین رفتن زیرساخت‌ها با چالش‌های زیادی روبرو است.

سفیر سوریه در تهران گفت: مهمترین درخواست ما از دولت ایران افزایش اعطای بورسیه در دوره‌های فوق لیسانس و دکتری و همچنین کمک به رفع نیازهای سالیانه مجموعه آموزش عالی سوریه است.

وی تاکید کرد : افزایش کمک‌های ایران به آموزش عالی سوریه در کنار سایر ارتباطات سیاسی، تبلیغات برخی کشورهای منطقه مبنی بر کاهش و محدود بودن همکاری آموزش عالی ایران و سوریه را خنثی خواهد کرد.

محمود عدنان در پایان رایزنی خود با دکتر فرجی‌دانا پیشنهاد کرد در جریان سفر قریب‌الوقوع وزیر آموزش عالی سوریه به ایران، طرح جامع بازسازی آموزش عالی سوریه و نیازهای سالانه آن برای استفاده از کمک‌های جمهوری اسلامی ایران آماده و ارائه شود که دکتر فرجی‌دانا ضمن پذیرش این پیشنهاد گفت: در حد مقدورات حداکثر مساعدت را به آموزش عالی سوریه انجام خواهیم داد و این را وظیفه خود می‌دانیم.

کد خبر 265769

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha