همشهری آنلاین: رئیس کمسیون صادرات اتاق بازرگانی از سرقت کامیون‌های حامل مواد غذایی ایران به عراق خبر داد.

اسد‌الله عسگراولادی

اسدالله‌ عسگراولادی، رئیس کمیسیون صادرات اتاق بازرگانی ایران در گفت‌وگو با ایلنا اظهار داشت: صادرات به عراق تا حدودی متوقف شده است و کسی پاسخگوی کالاهایی که به این کشور صادر شده نیست و بسیاری از افراد طرف معامله با ما فرار کرده‌اند.

وی افزود: تروریست‌ها جاده‌های بزرگ را در محاصره‌ خود درآورده‌اند و کامیون‌های حامل مواد غذایی را می‌دزدند و امنیتی وجود ندارد.

عسگر اولادی گفت: البته ما این مشکل را نیز با اوکراین داشتیم که تا حدودی حل شده اما تجار ما همچنان پول‌های خود را دریافت نکرده‌اند.

عسگراولادی با بیان اینکه نرخ سنگ‌آهن نیز کاهش داشته است گفت: صادرات سنگ آهن هم افت کرده و ما در بخش صادرات در ماه‌های تیر و مرداد ضعیف بوده‌ایم که امیدواریم در ماه شهریور این ضعف جبران شود.

وی گفت: میزان صادرات کالا تا خرداد ماه حدود یازده میلیارد دلار بوده که نسبت به سال گذشته افزایشی نداشته و ما به رشد 20 درصدی که توقع داشتیم دست پیدا نکردیم.

وی گفت: به جز مشکل حمل و نقل کالا و تحریم‌های بانکی تحریم‌های داخلی نیز در این کاهش‌ها تاثیرگذار بوده است.

عسگراولادی ابراز امیدواری کرد در شش ماهه دوم سال با افزایش تسهیلات بانکی به هدف‌گذاری صادراتی در سال 93 دست یابیم.

رییس کمیسیون صادرات اتاق بازرگانی ایران افزود: طی ماه‌های گذشته نرخ دلار نیز 5 درصد کاسته شده و از 3300 تومان به 3100 تومان رسیده و این کاهش 200 تومانی دلار بر روی برنامه‌ریزی صادراتی تاثیرگذار بوده است.

وی گفت: صادرکنندگان خواستار شفاف‌سازی و یاری بانک مرکزی هستند. در صورتی که نرخ دلار صادراتی ثابت باشد و یا صادر کنندگان بتوانند به صورت سلف برنامه‌ریزی کنند و کالاهایشان بیمه شود می‌توانند موفق‌تر عمل کنند در غیر این صورت نمی‌توانند با برنامه‌ریزی کالاهای خود را صادر کنند.

کد خبر 265643

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha