توزیع بسته امنیت غذایی که جایگزین سبد کالا شده است، آغاز شد تا در این دوره تنها نیازمندان مورد حمایت دولت قرار بگیرند.

بسته حمایتی

پس از آنكه توزيع سبد كالا در سال گذشته با دشواري‌هاي زيادي همراه شد و حاشيه‌هايي را به همراه داشت، دولت تصميم گرفت تا دايره شمول دريافت‌كنندگان حمايت غذايي را محدودتر سازد و تنها نيازمنداني كه شناسايي آنها از طريق وزارت تعاون، كار و رفاه‌اجتماعي انجام شده است، آن را دريافت كنند.

طبق اعلام مسئولان دولتي اين حمايت غذايي در سال 4مرتبه‌صورت‌خواهد‌گرفت. براي اجراي اين طرح 2هزار و 400ميليارد تومان اعتبار از محل هدفمندي يارانه‌ها پيش‌بيني شده كه درصورت حذف يارانه اقشار پردرآمد در ماه‌هاي آينده دست دولت براي كمك به اقشار كم‌بضاعت بازتر خواهد شد.

در اين مرحله از توزيع بسته امنيت غذايي تمام خانوارهاي تحت پوشش كميته امداد و سازمان بهزيستي كه در حال حاضر 7ميليون و 500هزار نفر هستند، مشمول خواهند شد. طبق گفته وزيركار اطلاع‌رساني به جامعه هدف مشمولان دريافت سبد حمايت غذايي، از 2هفته قبل با ارسال پيامك از سوي كميته امداد امام خميني‌(ره) و سازمان بهزيستي آغاز و به مشمولان 4‌ماه مهلت داده شد تا براي دريافت كالاي خود اقدام كنند. گوشت، مرغ، تخم‌مرغ، برنج، روغن مايع، ماكاروني، رب گوجه‌فرنگي و خرما ازجمله اقلام و كالاهاي پيش‌بيني شده در طرح حمايت غذايي هستند.

در راستاي اجراي طرح 4800فروشگاه براي توزيع بسته حمايت غذايي اعلام آمادگي كرده و 6هزار دستگاه كارتخوان نيز در فروشگاه‌ها براي خدمات‌دهي به مشمولان درنظر گرفته شده است. براي اجراي طرح حمايت غذايي، كارت اعتبار خريد شارژ شده و مشمولان مي‌توانند متناسب با ميزان اعتبار و تقاضاي خود به‌صورت تركيبي مقدار كالاي مورد نيازشان را مشخص و تهيه كنند. به‌عنوان مثال، اگر يك خانواده روستايي تمايلي به مصرف مرغ ندارد و در مقابل از برنج استقبال مي‌كند، اين انعطاف براي مشمولان وجود دارد كه به‌صورت تركيبي به‌ ميزان اعتبار شارژ خود بسته حمايتي را دريافت كنند. اعتبار ريالي براي خانوارهاي تك‌نفره در هر مرحله از اجراي طرح حمايت غذايي، 300هزار ريال، خانوارهاي 2نفره 600‌هزار ريال، خانوارهاي بيش از 2نفر به‌ازاي هر نفر اضافي 100هزار ريال و در هر خانوار حداكثر يك ميليون و 200 هزار ريال تعيين شده است.

کد خبر 265562

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha