همشهری آنلاین: مدیر کاخ گلستان از برپایی نمایشگاه قرآن‌های نفیس خطی کتابخانه خطی در این مجموعه خبر داد.

قرآن

به گزارش روز دوشنبه 16 تير سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پروین ثقه الاسلام افزود: 14 قرآن خطی منسوب به حضرت علی (ع)، حضرت امام حسن(ع)، حضرت امام حسین(ع)، حضرت امام سجاد(ع) و حضرت امام علی النقی(ع) در نمایشگاه قرآن های نفیس خطی به معرض دید گذاشته شده است.

وی با اشاره به اینکه قرآن های نفیس به نمایش گذاشته شده متعلق به کتابخانه خطی کاخ گلستان است، یادآور شد: یک قرآن خطی متعلق به نیریزی یکی از کاتبان معروف قرآن، 3 قرآن از کاتبان زن قرآن به نام های خورشیدبانو از زنان دربار قاجار و دو نفر از دختران پادشاهان قاجار به نامهای ام سلمه و مریم بانو، از دیگر قرآن هایی است که در کاخ گلستان به نمایش درآمده است.

مدیر کاخ گلستان با اعلام این خبر که نمایشگاه قرآن در موزه مردم شناسی کاخ گلستان گشایش یافته است، افزود: از آثار کم نظیری که در این نمایشگاه می توان دید، قرآنی است که در یک صفحه کتابت شده است، این اثر تمامی 114 سوره قرآن را در یک صفحه و به خط غبار در خود جای داده است.

ثقه الاسلام در پایان گفت: نمایشگاه قرآن کاخ گلستان از امروز 16 تیرماه تا پایان ماه مبارک رمضان آماده بازدید علاقه مندان است.

کد خبر 265126

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha