همشهری آنلاین: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس از تشکیل یک گروه ویژه در دولت برای رسیدگی به مشکل تالاب‌های این استان خبر داد.

به گزارش ایرنا، "حسینعلی ابراهیمی کارنامی" عصر یکشنبه در نشست اتاق فکر محیط زیست استان فارس گفت که این کارگروه به دستور "اسحاق جهانگیری" معاون اول رییس جمهوری شکل می‌گیرد.

وی افزود: به دلیل وضعیت بحرانی تالاب‌های استان فارس و پیگیری‌ها و مکاتبات مکرر استاندار آن با هیات دولت در این زمینه، معاون اول رییس جمهوری دستور بررسی و حل مشکلات این تالاب‌ها را به کارگروهی ویژه داده است.

ابراهیمی کارنامی، تشکیل این کارگروه را اقدامی مثبت برای رهانیدن تالاب‌های بحران‌زده و در معرض بحران استان فارس از خطر نابودی دانست.

براساس این گزارش، در حال حاضر در استان فارس تعداد شش تالاب و دریاچه پریشان، بختگان، طشک، کافتر، مهارلو و ارژن وجود دارد که اکثر این تالاب‌ها و دریاچه‌ها چند سالی است که کاملا خشک شده و برخی هم در آستانه نابودی قرار گرفته است.

کارشناسان، استمرار خشکسالی، سدسازی و برداشت بی‌رویه از چاه های حفرشده مجاز و غیرمجاز اطراف این تالاب‌ها و دریاچه‌ها را از عوامل اصلی نابودی این زیست بوم‌ها می‌دانند. 

کد خبر 265112

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha