همشهری آنلاین: هفته قرآنی به همت رایزنی فرهنگی کشورمان با شرکت گروه تواشیح و هنرمندان خطاط و منبت کار درموزه شهر اوسکمین قزاقستان افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، هفته قرآنی با حضور رئیس موزه، امام مسجد جامع، معاون شهرداری، و اقشار مختلف مردم منطقه اوسکمین، رایزن فرهنگی كشورمان و هیأت اعزامی از جمهوری اسلامی ایران در شهر اوسکمین قزاقستان افتتاح شد.

در مراسم افتتاحيه، ابتدا امام مسجد جامع شهر اوسکمین با تقدیر از رایزنی فرهنگی كشورمان و موزه مرکزی منطقه اوسکمین برای برگزاری نمایشگاه و هفته قرآنی؛ ماه مبارک رمضان را فرصت مناسبی برای آشنایی هر چه بیشتر با قرآن کریم دانست.

« اصغر صابري»، ریزن فرهنگی ایران در قزاقستان با تبریک حلول ماه رمضان و ماه قرآن و ضمن تشکر از همکاری خوب« زائیتسف»، رئیس موزه ؛ به تأثیر عمیق فعالیت های هنری در ایجاد پیوند دوستی و توسعه روابط فرهنگی و نیز روابط خوب و گسترده بین ایران و قزاقستان اشاره کرد و آمادگی رایزنی فرهنگی را برای توسعه همه جانبه فعالیت های علمی، فرهنگی و هنری اعلام نمود.

«محمود واعظی» ، مشاوره ویژه رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی طی سخنانی به اهمیت پرداختن به موضوع قرآن مخصوصا در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: من هم به نوبه خود از دست اندرکاران برگزاری این نمایشگاه مخصوصا از مسئولین شهر اوسکمین تشکر می کنم.

معاون شهرداری شهر اوسکمین و زائیتسف نیز به عنوان آخرین سخنران این مراسم به تشریح اهمیت و نقش توسعه فرهنگ معنوی از طریق برگزاری این نوع برنامه ها پرداختند.

سپس از نمایشگاه توسط صابری رایزنی فرهنگی ايران و امام مسجد جامع شهر اوسکمین افتتاح شد و شرکت کنندگان درمراسم افتتاحیه از نمایشگاه بازدید کردند.

در هفته قرآنی شهر اوسکمین که با حضور هیأت اعزامی از جمهوری اسلامی ایران متشکل از سخنران علمی ، چهار نفر گروه تواشیح ثقلین و دو نفر هنرمند منبت کار و خوشنویس در این شهر اجرا خواهد شد، نمایشگاهی از ترجمه های قرآن کریم به زبان های مختلف، قرآن های نفیس از موزه آستان قدس رضوی، آثار خوشنویسی قرآنی از هنرمند خطاط راه پیما، تابلوهای منبت کاری از استاد حکمی، نرم افزارهای قرآنی و صنایع دستی مرتبط با موضوع قرآن به معرض نمایش گذاشته شده است و در طول برگزاری این هفته گروه تواشیح نیز به تلاوت آیات کلام ا... مجید خواهند پرداخت.

برگزاري دوره تربیت مدرس قرآن بانوان دراستانبول

همچنین دوره تربیت مدرس قرآن بانوان دراستانبول، با هدف گسترش فرهنگ قرآنی در محل دارالقرآن علامه طباطبایی استانبول برگزار شد.

شرایط شرکت در این دوره تسلط به زبان فارسی وگذراندن دوره مقدماتی تجوید قرآن بودكه 21 نفر از بانوان به مدت زمان دوره 10روز وهر جلسه 4ساعت از تدريس اين دوره برخوردار بودند.

روش تدریس روخوانی قرآن، روش تدریس تجویدمقدماتی، روش تدریس روانخوانی قرآن، روش تدریس فصیح خوانی قرآن، فنون کلاسداری و فنون حفظ قرآن از جمله موراد تدريسي در اين دوره بود.

لازم به ذكر است سیدمحمدحسین بلاغی از قرا مشهور کشورمان استاد اين دوره از تدريس قرآن بودند.

تلاوت روزانه قاری ایرانی از تلویزیون تونس

با هماهنگي رایزنی فرهنگی كشورمان با شبکه تلویزیونی النسمه تونس، همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان روزانه آیاتی از قرآن کریم با صدای کریم منصوری قاری برجسته بین المللی كشورمان از ساعت 19:30 پخش می شود.

با این اقدام ارزشمند رايزني فرهنگی کشورمان که برای اولین بار انجام مي گيرد ، ملت مسلمان وروزه دار تونسی وعلاقه مند به تلاوت قاریان ایرانی هرروز با استماع صوت قاری ایرانی گوش به ندای وحی می سپارند وخود را برای جلوس بر مائده رحمان آماده می کنند.

براساس اظهارات مسئول روابط عمومی شبکه ،هرروزه تعداد زیادی با تماس با این شبکه از اینکه تلاوت‌های قاری سوره یوسف در آغاز سریال یوسف پیامبر(ع) که دو بار در فاصله های زمانی مختلف از همین شبکه نمایش داده شده ومورد تحسین مردم تونس واقع شده است- ،پخش می شود ابراز خرسندی و رضایت کرده و شگفتی خود را از تلاوت بسیار زیبا واستادانه کریم منصوری اظهار مي كنند.

کد خبر 264888

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha