در این نشست مهدی چمران عضو شورای شهر تهران، مازیار حسینی معاون فنی و عمرانی، محمدنژاد شهردار منطقه ۱۲ و تعدادی از استادان شهرسازی نیز حضور داشتند و دیدگاه‌ها و نظرات مختلفی درباره شهرنشینی در منطقه ۱۲مطرح شد.

در ابتداي اين نشست معاون فني و عمراني شهرداري تهران با اشاره به ويژگي‌ها و موقعيت منحصربه‌فرد منطقه 12شهر تهران گفت: به‌طور متوسط روزانه يك ميليون نفر به‌خاطر وجود بازار تهران در اين منطقه تردد دارند و گاهي اين جمعيت به بيش از 2ميليون نفر مي‌رسد. مازيار حسيني افزود: حدود 85درصد از تهران ناصري به‌دليل وجود بافت‌هاي تاريخي از آن زمان در منطقه 12قرار گرفته است.

معاون فني و عمراني شهرداري تهران با اشاره به سابقه اين منطقه در دهه‌هاي 40و 50 ادامه داد: هم‌اكنون مديريت شهري تهران در تلاش است معضلات، مشكلات و كاستي‌هاي موجود در اين منطقه را با كمك كارشناسان و مختصصان همه رشته‌ها برطرف كند.پس از سخنان مازيار حسيني، استادان و نخبگان شهرسازي و معماري كشور در گفت‌وگو با شهردار تهران به بيان نظرات خود پرداختند.

در حاشيه اين نشست نيز مهدي چمران عضو شوراي شهر تهران درخصوص اين جلسه گفت: اين نشست درباره احياي ارتقاي كيفيت زندگي در محدوده مركزي شهر به‌ويژه بازار تهران بود. وي افزود: منطقه 12و بخشي از منطقه11 شهرداري تهران داراي مشكلات و معضلات بسياري هستند، در عين حال كه ارزش‌هاي بسياري دارند. چمران با اشاره به اينكه هويت تهران در داخل همين دومنطقه است گفت: متأسفانه از اين مناطق به‌عنوان يكي از مخروبه‌ترين، آسيب‌پذير و ارزان‌ترين مناطق از آنها نام برده مي‌شود.

اين عضو شوراي شهر تهران تصريح كرد: براي حل مشكلات جدي در اين مناطق اخيرا يك سلسله جلساتي با كارشناسان برپا شده است كه نخستين جلسه آن با جامعه‌شناسان بود كه نظرات كارشناسي و مفيدي از نگاه كارشناسان جامعه‌شناسي در اختيار مديريت شهري قرار گرفت. چمران خاطرنشان كرد: برگزاري جلسات با استادان و نخبگان شهرسازي و معماري نيز در ادامه همان سلسله جلسات است. اين عضو شوراي شهر تهران در پايان با اشاره به اينكه اكثر كارشناسان و استادان معتقدند كه شهرداري به‌تنهايي نمي‌تواند معضلات منطقه 12را حل كند، گفت: ساير سازمان‌ها و نهادها هم بايد شهرداري تهران را در اين مسير كمك كنند.

کد خبر 264764

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha