پنجشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر امور خارجه آلمان در "همایش جهانی رسانه‌ها" در بن خواستار تنظیم قواعد بین‌المللی برای اینترنت شد. او همچنین نسبت به دسته‌بندی خوب - بد و ساده جلوه دادن مسائل پیچیده سیاسی در اینترنت هشدار داد.

frank walter steinmeier

به گزارش خبرگزاري دولتي آلمان فرانک والتر اشتاین‌مایر، وزیر امور خارجه آلمان،  در همایش جهانی رسانه‌ها در بن گفت مهم است که اینترنت "آزاد" و "باز" باشد، اما هم‌زمان باید قواعد و موازینی برای آن وجود داشته باشد و در سطح بین‌المللی تثبیت شود.

اشتاین مایر گفت که باید روندی را به منظور ایجاد "نظمی قاعده‌مند در عصر دیجیتال" آغاز کرد. او در عین‌حال تاکید کرد که باید به "توازن صحیح" میان آزادی اطلاعات، فضای خصوصی، امنیت داده‌ها و همچنین "کنجکاوی حکومت" دست یافت.

  • هشدار نسبت به سرعت رسانه‌ها

وزیر امور خارجه آلمان در نطق خود همچنین از سرعت گزارش‌دهی رسانه‌ها انتقاد کرد. او گفت که رسانه‌ها و سیاست زیر فشار شمار کلیک‌ها قرار گرفته‌اند.

اشتاین‌مایر گفت: شمار کلیک‌ها بیش از هر چیز احتیاج به تصاویر زیاد جدید دارد و متاسفانه این ممکن است به ضرر سیاست خارجی تمام شود.

به گفته اشتاین مایر، دیپلماسی و تلاش برای رسیدن به توافق شاید منجر به دستیابی به نتیجه بشوند، اما تصویری ایجاد نکنند.

  • دسته‌بندی "خوب" و "بد" ساده‌سازی سیاست است

اشتاین مایر گفت که تصاویر بی‌پرده و خشنی که اغلب از رویدادهای بحرانی جهان در اینترنت منتشر می‌شوند بر سیاست خارجی تاثیر می‌گذارند و آن را متحول می‌سازند.

به گفته وزیر امور خارجه آلمان، اما چه بسا این تصاویر تنها دسته‌بندی "خوب " و "بد" و "واقعیت‌های در رقابت با هم" را القا می‌کنند و قادر به تشریح موقعیت‌های پیچیده نیستند.

اشتاین مایر گفت که سیاست خارجی اما باید نسبت به جهانی پیچیده واکنش نشان دهد؛ مذاکرات، کشمکش‌های طاقت‌فرسا و رسیدن به توافقات در آن نقش عمده را ایفا می‌کنند.

او تاکید کرد که اما اینترنت در مقابل این انتظار را ایجاد می‌کند که "باید دلیل خشونت را از دنیا حذف کرد"، در حالی‌که این ایده عمل نمی‌کند چون رخدادهای بحرانی را بسیار ساده جلوه می‌دهد.

به عقیده اشتاین مایر، شیوه ارتباطات در رسانه‌ها شانس بزرگی را نیز در بر دارد که می‌توان از آن استفاده کرد. به نظر او، تفسیرهایی که در رسانه‌های اجتماعی منتشر می‌شوند را چه به لحاظ تعداد چه به لحاظ تنوع در روزنامه‌ها نمی‌توان یافت.

کد خبر 264680

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دیدگاه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha