همشهری آنلاین: کمیته اضطرار آلودگی هوا به ریاست معاون عمرانی استانداری تهران در محل استانداری برگزار و طی آن روند آلودگی های اخیر تهران مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

آلودگی هوا

به گزارش ایرنا، در این جلسه پس از ارائه گزارش محیط زیست و هواشناسی و نمایندگان وزارت بهداشت و ورزش و امور جوانان و اورژانس تهران مقرر شد با توجه به اینکه مقدار گرد و غبار در شهر تهران تا دو روز آینده در بدترین حالت ثابت خواهد بود، اداره کل محیط زیست استان تهران هشدارهای لازم را از طریق بیانیه اعلام کند.

برای پیش‌بینی بهتر از وضعیت هوای تهران و اطلاع رسانی به موقع به شهروندان کمیته‌ای تشکیل شد تا نسبت به بررسی راهکارهای لازم و حتی در صورت نیاز اصلاح آئین نامه‌های مربوطه اقدام و موضوعات از طریق آن پیگیری شود.

تشکیل کمیته‌ای با عضویت اداره کل بحران استان تهران و محیط زیست و نمایندگان اداره کل بهداشت و معاونین عمرانی فرمانداری‌های شهرستان‌های مربوط برای بررسی منشاء آلودگی و گرد و غبار که احتمالا معادن استان تهران هستند از دیگر مصوبات جلسه امروز ( چهارشنبه 11 تير) کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران بود و مقرر شد گزارش آن در جلسه آینده ارائه شود.

براساس بحث های مطرح در جلسه امروز مقرر شد مرکزی در محیط زیست استان تهران با تأمین بودجه استانداری تشکیل شود تا همه اطلاعات مربوط به هوا از طریق دستگاه های ذیربط را جمع آوری و نسبت به پیش بینی وضع هوا در ساعت ها و روزهای آینده اقدام و اطلاعات لازم را به مسئولین و مردم ارائه کند.

کد خبر 264642

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha