سه‌شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۸
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: کتاب ماه رمضان اوج عروج انسان نوشته محمد جواد حجتی کرمانی از سوی انتشارات اطلاعات منتشر شد.

کتاب رمضان

چاپ اول اين كتاب در قطع وزیری با 408 صفحه و به قيمت 8000 تومان منتشر و روانه بازار شده است.

ناشر در معرفي اين كتاب اينگونه آورده است: ماه رمضان، از دو ديدگاه شخصي و نوعي، اوج عروج انسان است.

ـ ديدگاه شخصي، ناظر به اوج عروج حضرت رسالت پناهي(ص) است كه در ليلة‌القدر ماه رمضان پس از طي آخرين مراحل سير و سلوك الي‌الله، به والاترين مقام قرب الهي دست يافت و از سوي پروردگار خلعتِ قاب قوسين او ادني پوشيد و تاج افتخار فاوحي الي عبده ما اوحي» بر سر نهاد و به لقب علي خُلق عظيم و رحمة للعالمين» مفتخر شد و به اوصاف بشير و نذير و داعي الي‌الله و سراج منير موصوف گشت و با فرمان اقرء باسم ربك الذي خلق راهنماي آدميان به راز خلقت و هدف آفرينش شد و با تتميم مكارم اخلاق بشريت را به آئين الهي عشق و مهر و برادري و دانشوري و معنويت و كمال و رقاء فراخواند و با همه عوامل بازدارنده پيشرفت و كمال مادي و معنوي انسان، به نبرد برخاست و با بر جا گذاشتن معجزه جاويد قرآن مجيد و سنت ارجمند خويش و جانشينان بزرگوارش بركارنامه پرفراز و نشيب كاروان نبوت و رسالت، مهر خاتميت نهاد.

ـ ديدگاه نوعي،ناظر به اوج عروج انديشه و احساس وعمل انسان‌هاي والايي است كه هميشه اعصار و قرون، به پيروي از آن برگزيده خدا با ضيافت الهي هر ساله ماه رمضان و الگوسازي هر روز و هر ماه و هر سال آن در صراط مستقيم الهي گام مي‌نهند.

سر بر آستان دوست ازل و ابد مي‌سايند. با شور و اشتياق، كمر به بندگي و طاعت او مي‌بندند و باعبادت خالق و خدمت به مخلوق، در حد امكان، به اوج عروج لايق انساني دست مي‌يابند. باشد كه چنين باشيم.

این کتاب در هفت فصل تنظیم شده است: به پیشواز موکب نور؛ماه رمضان از زبان پیشوایان ؛ماه رمضان، بهار قرآن؛روزه ماه رمضان؛ دعا در ماه رمضان ،لیلةالقدر و بدرقه موکب نور.

کد خبر 264517

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha