همشهری آنلاین: مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: پاسخنامه داوطلبان شرکت‌کننده در آزمون سراسری سال ۱۳۹۳ با دو دستگاه مختلف کنترل می‌شود و در صورت وجود مغایرت در نتیجه، پاسخنامه به طور دستی بررسی خواهد شد.

به گزارش ايرنا، دكتر حسین توکلی با بيان اين مطلب گفت: با توجه به برنامه زمانی پیش‌بینی شده قرائت پاسخنامه‌های داوطلبان کنکور با دو دستگاه علامت‌خوان جداگانه و در قرنطینه انجام می‌شود و اگر اختلافی در نتایج باشد، پاسخنامه بار دیگر به طور دستی بازبینی می‌شود.

به گفته وی، مسئولان سازمان سنجش آموزش كشور حتی به طور موردی (رندومی) پاسخنامه داوطلبان را برای اطمینان از درستی کار دستگاه‌های علامت‌خوان، بررسی می‌کنند.

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش كشور افزود: بر اساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده آزمون عمومی و اختصاصی گروه ریاضی و فنی با تعداد 222 هزار و 507 نفر و آزمون عمومی و اختصاصی گروه هنر با 57 هزار و 241 داوطلب به ترتیب در صبح و بعد از ظهر روز پنج‌شنبه پنجم تیر ماه و همچنین آزمون عمومی و اختصاصی گروه علوم تجربی با تعداد 522 هزار و 833 داوطلب و آزمون گروه زبان‌های خارجی با تعداد 128 هزار و 976 داوطلب به ترتیب در صبح و بعد از ظهر روز جمعه شش تیر ماه برگزار شد.

وی افزود: آزمون عمومی و اختصاصی علوم انسانی نیز از ساعت هشت صبح شنبه هفتم تیر ماه با تعداد 263 هزار و 72 داوطلب در 364 شهرستان و بخش مختلف کشور و 15 کشور خارجی برگزار شد.

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور تصریح کرد: با توجه به گزارش‌هاي رسیده از حوزه‌های برگزاری آزمون، تا کنون این آزمون با نظم و آرامش، کیفیت مطلوب، امنیت کامل و مطابق برنامه زمانی پیش‌بینی شده برگزار شده است.

وی اظهار داشت: قرنطینه دفتر فناوری اطلاعات سازمان سنجش آموزش کشور به منظور قرائت پاسخنامه‌ها 2 ساعت قبل از آغاز آزمون گروه آزمایشی گروه ریاضی و فنی به عنوان اولین آزمون از گروه‌های پنج‌گانه کنکور، فعالیت خود را آغاز و بر اساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده پس از برگزاری آزمون، پاسخنامه‌ها را به صورت لاک و مهر و پلمپ شده به سازمان منتقل و به نماینده دفتر فناوری تحویل شده است.

در آزمون سراسری سال 1393 یک میلیون و 31 هزار و 322 نفر ثبت‌نام کرده بودند و با برگزاری آزمون داوطلبان گروه علوم انسانی روند برگزاری آزمون سراسری پایان يافت.

نتایج اولیه آزمون سراسری سال 1393 در نیمه اول مرداد ماه و نتایج نهایی نیمه دوم شهریور ماه 1393 اعلام خواهند شد.

کد خبر 264053

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha