سه‌شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۲
۰ نفر

کم کم به روزهای برگزاری کنکور نزدیک می‌شویم و کنکوری‌ها خود را آماده شرکت در مسابقه نفسگیر ورود به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی می‌کنند.

امسال يك ميليون و 31هزار و 322نفر در كنكور 93ثبت‌نام كرده‌اند كه 59/4درصد داوطلبان اين دوره را زنان تشكيل مي‌دهند. كنكور امسال در صبح و بعداز ظهر روزهاي پنجم و ششم تير و صبح هفتم تير در 364شهرستان و بخش و 15كشور خارجي برگزار مي‌شود.

كنكور داوطلبان گروه آزمايشي علوم رياضي و فني در صبح و گروه آزمايشي هنر بعداز ظهر پنجم تير‌ماه برگزار خواهد شد. كنكور گروه آزمايشي علوم تجربي نيز صبح و گروه آزمايشي زبان‌هاي خارجي بعداز ظهر 6تير و همچنين كنكور گروه آزمايشي علوم انساني صبح 7تير‌ماه برگزار مي‌شود.

براي شركت در جلسه كنكور همراه‌داشتن پرينت كارت و اصل كارت ملي يا اصل شناسنامه عكس‌دار و ارائه آن الزامي است. داوطلباني كه در 2يا 3گروه آزمايشي متقاضي شده‌اند بايد افزون بر تهيه پرينت كارت شركت در آزمون گروه آزمايشي اصلي نسبت به تهيه پرينت كارت شركت در آزمون گروه‌هاي آزمايشي دوم و سوم نيز اقدام كنند.

توصيه به داوطلبان

كمتر از 10روز به برگزاري كنكور 93مانده است و كنكوري‌ها در حال جمع‌بندي آموخته‌هاي خود هستند و برخي نيز دغدغه‌ها و نگراني‌هاي خاص خود را دارند؛ اين در حالي است كه بايد تمركز بيشتري روي آنچه تا‌كنون خوانده‌اند داشته باشند.

به گفته بهروز فتحي، كارشناس آموزش و پرورش دلايل مختلفي براي نبود تمركز برخي داوطلبان وجود دارد. مهم‌ترين عامل فقدان تمركز ناشي از شلوغ‌بودن و آلودگي صوتي محيط است و در زمينه تمركز دچار مشكل مي‌شوند، پس بايد براي افزايش تمركز در مكان آرامي حضور يابند. او با بيان اينكه داوطلبان با انجام چند تمرين ساده مي‌توانند قدرت تمركز خود را افزايش دهند به آنها توصيه كرد:‌ به چيزي جز موضوع مطالعه فكر نكنند، دقت كنند كه هنگام تمركز روي مطالعه به‌رؤيا فرو نروند و خواب آلود نباشند و هنگامي‌كه احساس مي‌‌كنند فكرشان به مسائل ديگر مشغول شده، مطالعه را متوقف كنند تا دوباره متمركز شوند. به‌تدريج پيش بروند و ذهن خود را خسته نكنند تا به نتيجه بهتري دست يابند.

به داوطلبان شركت‌كننده در اين كنكور توصيه مي‌شود در فرصت باقيمانده فقط به مرور مورد يا مواردي كه اشكال دارند بپردازند و سعي كنند در خانه نسبت به‌خودآزمايي براي آمادگي حضور در جلسه كنكور و پاسخگويي به سؤالات و مديريت زمان بپردازند.

داوطلبان مي‌توانند دفترچه‌هاي كنكور عمومي و اختصاصي گروه آزمايشي انتخابي خود از كنكور سال گذشته را براي اين هدف انتخاب و با رعايت ضوابط نسبت به پاسخگويي به سؤالات آن اقدام كنند. داوطلبان مي‌توانند در پايان هر جلسه كنكور شماره سؤال يا سؤالاتي را كه پاسخ نداده‌اند يا اشتباه پاسخ داده‌اند يادداشت و به يادگيري مطالب مربوط به سؤالات مذكور بپردازند.

يك كارشناس تغذيه نيز گفت: داوطلبان كنكور سعي كنند 5تا 6 ميان وعده غذايي داشته باشند و يك وعده را حذف نكنند. مواد غذايي شامل شير و لبنيات، نان و غلات، سبزي‌ها و گوشت و مواد پروتئيني، در برنامه غذايي روزانه آنها گنجانده شود. استفاده از نان و غلات سبوس‌دار همچون نان‌هاي سنگك و تافتون بر نان‌هاي لواش، باگت و فرانسوي ترجيح دارد. استفاده روزانه از سبزي و ميوه تازه و سالم لازم است. از مصرف غذاهاي سرخ شده و تحت فرايند قرار گرفته چون كنسروها اجتناب كنند. استفاده كافي از مايعات و نوشيدني‌ها در روزهاي گرم سال ضروري است. چاي، قهوه و نسكافه را نبايد بيش از حد معمول مورد استفاده قرار بدهند. نوشيدن يك ليوان شير ولرم يا گرم مي‌تواند موجب آرامش شود. برخي ميوه‌ها نظير موز و انگور نيز همين خاصيت را دارند. استفاده از يك ليوان شير ولرم در شب امتحان مي‌تواند در حفظ آرامش و داشتن يك خواب خوب كمك كند.

دريافت كارت ورود به جلسه آزمون

براساس اطلاعيه سازمان سنجش داوطلبان بايد از اول تا چهارم تير از كارت‌هاي ورود به جلسه كنكور كه روي سايت سازمان سنجش به نشاني www. sanjesh. org قرار مي‌گيرد پرينت تهيه كنند. به گفته مشاورعالي سازمان سنجش آموزش كشور تهيه پرينت با وارد كردن شماره سريال كارت اعتباري ثبت‌نام 12رقمي و شماره شناسنامه يا شماره پرونده و كد رهگيري ثبت‌نام و نام و نام خانوادگي، كد ملي و سريال شناسنامه امكان پذير است. حسين توكلي درباره داوطلباني كه به‌دليل در اختيار نداشتن اطلاعات كاربري مورد نياز، موفق به تهيه پرينت كارت شركت در آزمون خود نمي‌شوند، اظهار كرد: اين گروه از داوطلبان بايد با همراه داشتن كارت ملي يا شناسنامه عكس‌دار شخصاً طي روزهاي سوم و چهارم تير به باجه رفع‌نقص كه از طريق سايت سازمان سنجش اعلام شده است، مراجعه كنند.

 

کد خبر 262848

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha