همشهری آنلاین: حداد عادل عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، حمایت و پشتیبانی دولت از عمره‌های دانشجویی را ضروری دانست و گفت: اعزام دانشجویان به عمره از راه‌های تقویت روح دینی در دانشگاه‌ها است و در تقویت سطح اعتقادات دانشجویان موثر است.

به گزارش فارس، دكتر غلامعلی حداد عادل در مكه مكرمه، حج را مدرسه بزرگ بین‌المللی جهان اسلام توصیف کرد و به متولیان و دست‌اندرکاران حج و عمره توصیه کرد همه مساعی خود را برای استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی این سفر الهی بکار گیرند.

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي گفت: هر مسلمانی که به حج یا عمره می‌آید، در این مدرسه انسان‌سازی ثبت‌نام می‌کند و آموزش می‌بیند. توصیه من به مدیران، روحانیون کاروان‌ها و مسئولان فرهنگی حج این است که از ظرفیت آموزشی این مدرسه بزرگ جهانی غافل نشوند و با چشم آموزش و تربیت به حج نگاه کنند. به طوری که هر کسی که بعد از سفر حج و عمره احساس کند تعالی معنوی داشته است و اعتقادات، بینش و فهمش از دین و باورهای دینی عمیق‌تر و صحیح‌تر شده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی همچنین به ظرفیت منحصر به فرد حج و عمره برای ارتقای امت اسلامی به لحاظ امور سیاسی، اعتقادی، فرهنگی و اجتماعی اشاره کرد و گفت: مهمترین تأثیر حج درامت اسلامی، تقویت اعتقاد توحیدی مردم است و کسانی که به این سفر مشرف می‌شوند، پایه‌های توحیدی و اعتقادی آنها تقویت می‌شود و این دستاورد بزرگی است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین از ضرورت حمایت و پشتیبانی دولت از عمره‌های دانشجویی سخن گفت و خاطرنشان کرد: اعزام دانشجویان به عمره یکی از راه‌های افزایش و تقویت روح دینی در دانشگاه‌ها است و به تجربه ثابت شده که در افزایش و تقویت سطح اعتقادات دانشجویان موثر است.

وی گفت: به اعتقاد من باید تا می‌توانیم عمره‌های دانشجویی را تقویت کنیم و این از سرمایه گذاری‌هایی است که نه تنها هزینه نیست بلکه سود و فایده فراوانی دارد.

حداد عادل گفت: دانشجویان و جوانانی که موفق به این سفر و تشرف به مکه و مدینه را پیدا می‌کنند، این سفر در زندگی آینده آنها تاثیرگذار بوده و خواهد بود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در خصوص نقش مجلس شوراي اسلامي در حمایت از برنامه‌های فرهنگی حج، گفت: موضوع تخصیص بودجه یکی از اقدامات مجلس است. بحمدالله سازمان حج و زیارت هزینه‌های این سفر را از خود زائران تامین می‌کند و خیلی نیاز به بودجه دولت ندارد اما اگر وزارت علوم، تحقيقات و فناوري همکاری کند و وضع و امکانات بودجه‌ای دولت اجازه دهد، می‌توان در قانون بودجه یک نوع یارانه برای عمره دانشجویی منظور کرد.

کد خبر 263929

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha