همشهری آنلاین: معاون دوم استانداری کربلا از برقراری امنیت کامل در مرزهای مشترک استان کربلا و الانبار خبر داد.

نیروهای داوطلب در کربلا

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از پایگاه اینترنتی سومریه نیوز، علی المیالی، معاون دوم استانداری کربلا تصریح کرد: نیروهای ارتش عراق و بسیاری از داوطلبان در مرزهای مشترک استان کربلا و الانبار مستقر شده‌اند و کاملا آماده دفاع از کربلا هستند.

از سوی دیگر، یک منبع امنیتی در استان نینوا اعلام کرد در جریان درگیری‌های مسلحانه میان نیروهای پیشمرگ و گروه تروریستی داعش در شهر موصل دستکم 30 تن از اعضای این دو گروه کشته شدند که 20 تن از آنها از شورشیان داعش بودند.

در همین حال یک منبع در نهاد مبارزه با تروریسم اعلام کرد که در پی اجرای عملیات امنیتی در منطقه الشرقاط، واقع در استان صلاح‌الدین، رهبر داعش و برخی از اعضای این گروه به هلاکت رسیدند.

در پی انتشار گزارش‌هایی در خصوص تحت تصرف درآمدن پالایشگاه "بیجی" توسط داعش، سخنگوی ارتش عراق این اخبار را تکذیب کرد و خواستار مجازات رسانه‌ها بویژه شبکه العربیه که از دبی و عربستان پخش می‌شود شد.

وی همچنین در نشستی خبری اعلام کرد که نیروهای عراقی جاده سامرا را که در 100 کیلومتری بغداد قرار داشته و اماکن مقدس شیعیان در این شهر وجود دارد تحت کنترل خود درآورده‌اند.

در پی انفجار یک خودروی بمبگذاری شده در شمال کرکوک نیز دست کم 9 تن کشته و 21 تن دیگر زخمی شدند.

 

کد خبر 263887

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha