همشهری آنلاین: رییس جمهوری عصر چهارشنبه در دیدار خانم "مژگان طرفی نژاد" جانباز ۷۰ درصد جنگ تحمیلی، ایستادگی و مقاومت ملت ایران در اقصی نقاط کشور را ستود و تصریح کرد:

didar

اگر ایستادگی همه ملت بویژه شهدا، جانبازان و ایثارگران نبود، نمی‌توانستیم به پیروزی برسیم و کشور در اشغال و مردم ما تحت سلطه قرار می‌گرفتند.

حجت اسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی به تهاجم رژیم بعث عراق به ایران در آغاز انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت:در حالی که ملت ایران نه قصد و نه آمادگی جنگیدن را داشت، ناجوانمردانه مورد تعرض دشمن بعثی قرار گرفت ولی با مقاومت جوانمردانه مردم بویژه مردم اهواز، روبرو شد.

رییس جمهوری تصریح کرد: شما جانبازان با از دست دادن عضوی از اعضای بدن خود با صبر و تحمل بار سنگین و سخت مقاومت و پاسداری از انقلاب اسلامی ، تمامیت ارضی و حفظ عزت و شرف کشور را به دوش کشیدید.

دکتر روحانی افزود: ملت و مسوولان نظام همواره مدیون و قدردان شما عزیزان هستند.
در ابتدای این دیدار "مژگان طرفی نژاد" در خصوص بمباران اهواز و چگونگی جانبازی خود و شهادت خواهرش ، شهید "مهین طرفی نژاد " در این حادثه ،توضیحاتی ارائه کرد.

خانم طرفی نژاد که پنجم مهرماه ۱۳۵۹ بر اثر بمباران شهر اهواز ۱۳۵۹ پا و چشم چپ خود را از دست داد، مقام سوم بانوان جانباز جهان را در رشته پرتاب دیسک کسب کرده است .

در این دیدار که در فضایی صمیمانه و با حضور حجت الاسلام و المسلمین شهیدی معاون رییس جمهوری در امور ایثارگران و رییس بنیاد شهید و حسین فریدون دستیار ارشد رییس جمهوری برگزار شد، لوح تقدیری به رسم یادبود از سوی رییس جمهوری به خانم طرفی نژاد اهدا شد.

کد خبر 263868

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha