روشنگری‌ها در موضوع وضعیت نامناسب تورهای جام جهانی و وجود شکایت از خدمات تور معرفی‌شده از سوی فدراسیون فوتبال برای برگزاری تور جام جهانی سرانجام مشخص کرد که فدراسیون فوتبال بایستی پاسخگوی بی‌توجهی به کیفیت خدمات تورهای جام جهانی باشد.

گردشگران ایران-برزیل

روزنامه همشهري در روزهاي گذشته در گزارش‌هايي كه منتشر كرده بود به واكاوي ماجراي انحصار در تورهاي جام جهاني و سرگرداني مسافران ايراني در برزيل پرداخت.

ديروز اما مديركل كميته‌هاي ملي گردشگري كه به البته به‌عنوان رئيس كارگروه يوزپلنگ آسيايي و به دعوت سازمان حفاظت محيط‌زيست به برزيل سفر كرده است در گفت‌وگويي كه با ايسنا انجام داد با تأييد برخي مطالبي كه در گزارش رسانه‌ها از وضعيت نامناسب تورهاي جام جهاني منتشر شده است گفت كه سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري تنها دستگاه حاضر بين مسافران جام جهاني برزيل است كه از ابتدا در جريان مشكلات قرار داشته و به متخلفان نيز تذكر داده است.

محمدعلي فياضي خبر داد كه تاكنون در برزيل 2 جلسه با مدير آژانسي كه برخي تخلفات و شكايت‌ها به آن وارد شده برگزار و به او گفته شده كه بايد در خدمات‌دهي به گردشگران جام جهاني تغيير رويه بدهد. وي كه به‌عنوان شاهد تخلف‌هاي تورهاي جام جهاني در برزيل حضور دارد حتي گفته است كه با راهنمايان تور آژانس‌ منتخب فدراسيون فوتبال در برزيل جلسه‌هايي برگزار شد و تمهيدات اجرايي به آنها يادآوري شده است. محمدعلي فياضي البته تأكيد كرده است كه اگر شكايتي از مجريان تور وجود دارد اين شكايت بايد به‌شكل كتبي به اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري در استان‌هايي كه تورها برگزار شده‌اند ارائه شود تا بلافاصله كميته فني رسيدگي به شكايات تشكيل و تخلفات پيگيري ‌شود.

او همچنين با تأكيد بر اينكه سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري از ابتدا با انحصاري كردن فروش تورهاي جام‌ جهاني مخالف بود گفت: تعداد شاكيان آژانس منتخب فدراسيون فوتبال بسيار زياد است و با وجود آنكه مسئوليت رسيدگي به اين اعتراض‌ها و شكايت‌ها متوجه فدراسيون فوتبال است.

به گفته فياضي، متولي آژانسي كه فدراسيون فوتبال معرفي كرده و حتي مسئولي كه اين آژانس را انتخاب كرده، تاكنون در ميان مسافران ايراني مشاهده نشده و محل اقامت آنها نيز با گردشگراني كه خود به جام جهاني برده‌اند تفاوت دارد. درحالي‌كه به گفته فياضي متولي آژانس بايد در ميان مسافران باشد و مجري تور سركشي‌هاي لازم را انجام بدهد ولي اين اتفاق نيفتاده است.

فياضي در پايان با اشاره به آمادگي جدي سازمان ميراث فرهنگي براي رسيدگي به شكايت از تورهاي جام جهاني گفت: سازمان ميراث فرهنگي با انحصاري كردن تورهاي جام جهاني مخالف بود اما فدراسيون فوتبال تأكيد داشت كه خودش تور را برگزار كند و اكنون اتفاق‌هاي رخ‌داده متوجه آن فدراسيون است.

کد خبر 263743

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha