همشهری‌آنلاین: اولین ماهنامه ایران‌شناسی برای کودکان توسط ماهنامه سرزمین‌من منتشر شد.

ماهنامه ایران‌شناسی و ایرانگردی برای کودکان

سرزمین‌من در ششمین سال فعالیتش دست به انتشار نخستين شماره از ماهنامه ايران‌شناسي براي كودكان زده است. اين ضميمه رايگان و رنگارنگ كه كودكان سرزمين‌من نام دارد، كوچولوهاي امروز را از همین حالا برای شناخت ديدني‌هاي طبيعي و فرهنگي ايران آماده مي‌كند. این ضميمه در هشت بخش با تصاویر جذاب، معما، قصه، نقاشی و سایر جذابیت‌های کودکانه منتشر شده و تمام مطالب آن در خصوص شناخت دارايي‌هاي فرهنگي و طبيعي ايران است. در اين ماهنامه، بخش‌هاي مختلفي براي آموزش موضوعاتي چون حيات‌وحش، باستان‌شناسي، تاريخ، محيط‌زيست، هنر و معماري و شعرها و متل‌هاي كهن ايراني براي كودكان در نظر گرفته شده كه با نثري ساده و روان و به صورت جذاب كودك را به سفري در نقاط مختلف ايران مي‌برد.

هر بخش از ماهنامه ضميمه كودكان سرزمين‌من براي اختصاص به يك موضوع در حوزه ايران‌شناسي براي كودكان در نظر گرفته شده است. بخش کودکانه‌ها براي يادآوري شعرها و متل‌هاي كهن ايراني، بخش اگه گفتي من ‌کی‌ام؟ براي شناخت حيات‌وحش سرزمين‌مان، اگه گفتي اينجا كجاست؟ و این چیه؟ براي شناخت تاريخ، بناها و اشياي تاريخي ايران، بخش مسافر کوچولو براي آشنايي با شهرهاي سرزمين‌مان، بخش مردم ایران براي شناخت بيشتر با اقوام و فرهنگ‌هاي مختلف ايراني و بخش ايران ما هم براي شناخت داشته‌هاي فرهنگي و طبيعي ايران. همچنين در قصه تصويري ماجراهاي جغدك، كودكان مي‌توانند همراه با دو شخصيت جذاب جغدك و كرم كوچولو، سفري به سرتاسر ايران بروند و در بخش سرگرمي هم همچنان كه با جانوران و بناها و نقاشي‌هاي ايراني آشنا مي‌شوند، به بازي و سرگرمي مشغول شوند.

نخستين شماره ماهنامه كودكان سرزمين‌من، در 16 صفحه و به‌صورت ضميمه رايگان همراه با شماره 57 ماهنامه سرزمين‌من منتشر و عرضه شده است.

کد خبر 263739

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha