همشهری آنلاین: رئیس سازمان بهزیستی کشور از راه‌اندازی مرکز تخصصی ویژه معلولان ضایعه نخاعی در آینده ای نزدیک در تهران خبر داد.

به گزارش‌مهر، همایون هاشمی روز سه شنبه در نخستین کنگره ملی توانبخشی مبتنی بر خانواده که در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی برگزار شد، افزود: در گذشته توانبخشی مبتنی بر جامعه عمده تمرکز فعالیت سازمان بهزیستی بود که البته به شرایط آن زمان مربوط می‌شد اما در حال حاضر تأکید بر توانبخشی مبتنی بر خانواده است و تجربه نشان داده دو نهاد خانواده و سازمان بهزیستی می‌توانند در این حوزه به کمک هم بیایند.

به گفته وی، سازمان بهزیستی از نظر منابع مالی در شرایط نسبتاً خوبی است چرا که در گذشته بودجه سازمان حدود 520 تا 530 میلیارد تومان بود اما در حال حاضر این رقم به 1500 میلیارد تومان ارتقا پیدا کرده است.

رییس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه در حال حاضر بحث معلولان ضایع نخاعی از اساسی‌ترین چیزی است که به آن می‌پردازیم، از راه‌اندازی مرکز فوق تخصصی معلولان ضایع نخاعی در آینده نزدیک در تهران خبر داد و اظهارکرد: این مجموعه درمانی و توانبخشی برای نخستین بار در کشور آغاز به کار خواهد کرد.

وی همچنین به خدمات ویزیت در منزل معلولان اشاره کرد و گفت: تعدادی خودروی مناسب‌سازی برای حمل و نقل معلولان آماده شده و به زودی در استان‌ها توزیع خواهد شد.

هاشمی همچنین از تحویل بیش از ۵۰ خودروی مناسب سازی شده برای حمل و نقل معلولان در استان‌ها خبر داد.

کد خبر 263666

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha