سه‌شنبه ۳ تیر ۱۳۹۳ - ۰۷:۱۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: اشکان دژاگه اگر کمی خوش‌شانس بود، شاید الان نامش به‌عنوان زننده گل برتری ایران مقابل آرژانتین در جام‌جهانی ثبت شده بود، اما «رومرو» دروازه‌بان آرژانتین با یک واکنش عالی مانع گلزنی مهاجم صاحب‌نام ایران شد. بحث‌برانگیزترین صحنه بازی شنبه‌شب هم به اشکان اختصاص داشت جایی که او با زیرکی توپ را از «پابلو زابالتا» مدافع آرژانتین ربود و زابالتا مجبور به انجام خطای پنالتی روی مهاجم ایران شد؛ خطایی که از چشم داور پنهان ماند و باعث شد تا ایرانی‌ها شدیدا از داور شاکی شوند.

روزنامه شرق در گفتگو با اشكان دژاگه در اردوي تيم ملي در برزيل نوشت: با وجود این، مهاجم فولام انگلیس کاملا به بازی با بوسنی و صعود ایران خوش‌بین و معتقد است زمان گلزنی‌اش در جام‌جهانی فرارسیده است.

ابتدا از صحنه پنالتی بگو، در زمین که خیلی از دست داور عصبانی بودی.

بله، خیلی اعتراض داشتم، اما دیگر فکرکردن به گذشته فایده ندارد. فقط این ناراحتم می‌کرد که داور اصلا به حرف‌های ما گوش نمی‌کرد و به اعتراض‌های ما توجه نداشت. این من را بیشتر ناراحت می‌کرد. پنالتی صدرصد ما را به ما ندادند. مطمئنا آن صحنه پنالتی بود، اما فوتبال همین است و نمی‌توان بعد از بازی درباره این مسایل صحبت کرد. اگر در آن صحنه داور پنالتی ما را می‌گرفت و ما آن را به گل تبدیل می‌کردیم روند بازی تغییر می‌کرد، ما یک بر صفر جلو می‌افتادیم و کار برای آنها سخت‌تر می‌شد اما باید این چیزها را فراموش و به نکات مثبت بازی توجه کنیم.

اگر کمی شانس داشتی ضربه سرت هم گل می‌شد.

فقط من نبودم که فرصت داشتم بلکه قوچان‌نژاد هم فرصت‌های خوبی برای گل‌زدن داشت. اگر کمی شانس داشتیم یکی از آن توپ‌ها گل می‌شد و سرنوشت بازی تغییر می‌کرد.

به‌نظر می‌رسد در چنین روزهایی باید خوش‌شانس هم بود؟

به‌هرحال در فوتبال شانس هم لازم است. در فوتبال این اتفاقات هم پیش می‌آید، البته دروازه‌بان آرژانتین هم خیلی خوب کار کرد و چند فرصت عالی را از ما گرفت.

 حتما می‌دانی که با گلزنی در این بازی می‌توانستی نامت را در تاریخ فوتبال ایران ماندگار کنی.

بله. فکر می‌کنم نوبت گلزنی‌ام رسیده باشد. می‌دانم که گلزنی در چنین بازی‌هایی می‌تواند اسم یک بازیکن را در ذهن مردم نگه دارد اما هنوز هم دیر نشده است بازی با بوسنی باقی‌مانده و در آن بازی هم ممکن است بتوانیم شرایط خاصی را رقم بزنیم. فکر می‌کنم دیگر نوبت من شده که گل بزنم.

 حتما می‌دانی با وجود شکست، همه از بازی ایران تعریف کردند.

من فکر می‌کنم تیم ما برابر آرژانتین خیلی خوب کار کرد و به تمام دنیا نشان دادیم که می‌توانیم مقابل تیم‌هایی مثل آرژانتین خوب بازی کنیم و حتی با کمی شانس می‌توانستیم این بازی را ببریم. ما فرصت‌های بهتری داشتیم. حالا همه دنیا حساب دیگری روی ما باز می‌کنند چون می‌دانند که از ایران به‌سادگی نمی‌توان امتیاز گرفت. حداقل یک امتیاز حق ما بود.

 نقش لیونل مسی را در برد آرژانتین چقدر می‌دانی؟

آنها بازیکنی مثل مسی داشتند که هیچ تیمی در دنیا مثل آن را ندارد. مسی بهترین بازیکن دنیاست که می‌تواند در آن دقیقه و به آن شکل گل بزند. اگر مسی را نداشتند کار تمام شده بود.

خودت نسبت به بازی اول خیلی بهتر بازی کردی، این را قبول داری؟

بالاخره یک روز ممکن است روز شما نباشد، من از بازی خودم برابر نیجریه راضی نبودم، ولی بقیه بچه‌ها بازی خوبی انجام دادند، البته در کارهای دفاعی خوب بودیم ولی می‌دانستم که می‌توانیم در حمله بهتر کار کنیم که در بازی آرژانتین اینطور هم شد. من هم می‌خواستم در این بازی، بازی قبل را هم جبران کنم به همین دلیل چند برابر تلاش کردم. فکر می‌کنم بازی با تیم‌های آفریقایی همیشه سخت است چون آنها فشرده بازی می‌کنند و در دفاع خوب کار می‌کنند، ولی من همیشه تمام تلاشم را در هر بازی انجام می‌دهم اما بعضی وقت‌ها آنطور که باید نمی‌شود. به‌نظرم همه تیم مقابل آرژانتین خوب کار کرد و نباید فراموش کنیم که ما با آرژانتینی بازی کردیم که از بهترین تیم‌های دنیاست. انشاءالله در بازی بعد، بهتر هم بازی می‌کنیم.

در نیمه دوم بازی با آرژانتین، تیم خیلی روان‌تر و با اعتمادبه‌نفس‌تر بازی کرد. در بین دو نیمه چه اتفاقی افتاد؟

 مربی با بازیکنان حرف زد و به ما گفت ریلکس باشید و با آرامش بازی خودتان را انجام دهید. آرامش مربی به ما هم منتقل شد. او اصرار داشت که بعد از گرفتن توپ آن را لو ندهیم. شما هم دیدید که در نیمه دوم ورق برگشت.

 ما برای اینکه شانس صعود داشته باشیم حتما باید بوسنی را ببریم. چقدر برای ایران شانس برنده‌شدن در بازی چهارشنبه قایل هستی؟

اگر مقابل بوسنی هم مانند آرژانتین بازی کنیم شانس خیلی خوبی خواهیم داشت. ما برابر آرژانتین بازی می‌کردیم و تمام ایران دیدند بچه‌ها خیلی خوب جنگیدند و سعی کردند تمام جانشان را در بازی بگذارند. انشاءالله برابر بوسنی هم همین‌طور بازی می‌کنیم.

 این نگرانی وجود دارد گل دقیقه 90 مسی روحیه تیم را برای بازی با بوسنی پایین آورده باشد.

بعد از بازی کمی ناراحت شدیم اما فوتبال همین است و نمی‌توان نتیجه را عوض کرد. البته من فکر می‌کنم تمامی بازیکنان از بازی‌ خوبی که برابر آرژانتین انجام دادیم روحیه گرفتند و ما باید سعی کنیم همین‌طور کار کنیم، بوسنی را ببریم و مردم ایران را خوشحال کنیم.

کد خبر 263648

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha