گروه شهری: در ماه‌های آغازین سال 2007 صنعت گردشگری جهان شاهد رشدی چشمگیر و فراتر از پیش‌بینی‌ها بود.

از ژانویه(10 دی ماه85 ) سال جاری تا آوریل(10 اردیبهشت ماه) صنعت توریسم در سراسر جهان با رشد بی سابقه 6 درصدی همراه بود و 252  میلیون توریست از سراسر جهان دیدن کردند که این رقم نسبت به ماههای مشابه در سال گذشته 15 میلیون رشد داشت.

بر اساس گزارش سازمان جهانی جهانگردی قاره آسیا و اقیانوسیه با رشد 9 درصدی بیشترین گردشگر را به خود اختصاص داده است.

آفریقا نیز پس از آسیا رشد 8 درصدی در صنعت توریسم داشته و شرق دور نیز با همین میزان رشد در جایگاه بعدی قرار دارد. اروپا نیز با رشد 6 درصدی در رده بعدی قرار داشته و در انتهای این لیست آمریکا با رشد 4 درصدی کمترین رشد در صنعت گردشگری را به خود اختصاص داده‌است.

اگرچه آمار قاره آمریکا بر اساس پیش بینی ها چندان رشد نیافته و اما بهر حال نتایجی که در سه ماهه نخست سال 2007 بدست آمده است بیانگر این نکته است که رشد آمریکا در مقایسه با دیگر قاره ها چندان قابل توجه نیست.

سازمان جهانی جهانگردی در گزارش خود آورده است که اگر میزان رشد و توسعه صنعت گردشگری با این روند ادامه یابد گردشگری جهان در پایان سال 2007 میلادی با رشد 4درصدی روبرو خواهد بود.

البته به شرط آنکه اتفاق پیش بینی نشده ای این صنعت را تحت تاثیر قرار ندهد.در فهرست منتشر شده این سازمان کشورهای فرانسه، اسپانیا، آمریکا، چین و ایتالیا در رده‌های اول تا پنجم قرار دارند و کشور ترکیه نیز با دو پله نزول نسبت به سال 2006 به رده یازدهم جدول رسیده است.

در این لیست کشورهایی مانند بحرین، امارات، مصر و ژاپن و کره در رده های 24 تا 45 قرار دارند و ایران در میان صد کشور توریست پذیر جایی ندارد.

لازم به ذکر است که ایران با افزایش 7 درصدی در هزینه‌های تحمیلی به جهانگردان جایگاه 31 را در میان کشورهای جهان داراست.

کد خبر 26362

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز