همشهری آنلاین: آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید گفت: تکفیری‌ها با اقدامات وحشیانه و ضد بشری خود آبروی اسلام و انسانیت را برده‌اند.

به گزارش ایرنا، این مرجع تقلید روز دوشنبه 2 تير درگردهمایی بزرگ مبلغان درقم با بیان اینکه از حکم مراجع معظم نجف حمایت می‌کند، افزود: جهاد بر ضد دشمنان اسلام واجب بوده و انشاء الله شهدای در این راه به شهدای کربلا ملحق می‌شوند.

آیت الله مکارم شیرازی ضمن هشدار جدی به دشمنان ملت عراق افزود: آنان بدانند که اگر به عتبات عالیات نزدیک شده و افکار شیطانی در سر داشته باشند با مقاومت پرشور و قهرمانانه عاشقان اهل بیت(ع) مواجه می‌شوند و شکست سختی خواهند خورد.

وی درادامه، کار تبلیغ را امری خطیر و حیاتی برای اسلام ذکر کرد و افزود: تبلیغ شغل انبیای الهی است که به دنبال فرهنگ الهی و گسترش اخلاق بودند.

وی گفت: اعزام هشت هزار مبلغ توفیق بزرگی است اما نیازمند 140 هزار مبلغ برای پوشش کشور داریم.

آیت الله مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود، فرهنگ را بحث مهم و اساسی امروز کشور دانست و گفت: فرهنگ آبروی نظام اسلامی است و وظیفه طلاب و مبلغین احیای مکارم اخلاقی میباشد.

وی پالایش و احیای فطرت‌های پاک انسانی را کار مهم مبلغان دانست و اضافه کرد: همه انسان‌ها زمینه رستگاری و هدایت را دارند و مبلغان باید با هنر خود آنان را در مسیر حق هدایت کرده و به رشد و کمال برسانند.

آیت الله مکارم شیرازی افزود: توجه به مسائل مادی و سیاسی باعث غفلت انسان شده چرا که در بسیاری از این توجهات منافع مادی و قدرت طلبی نهفته است.

وی تقویت روحیه ایمان و وحدت را از جمله وظایف مهم روحانیون ذکر کرد و افزود: اگر ملت وحدت خود را حفظ کند می‌تواند در مقابل تمام هجمه ها مقاومت کند.

آیت الله مکارم شیرازی افزود: مبلغان باید مراقب حیله دشمنان برای شکستن وحدت اسلامی باشند چرا که آنان با اختلاف افکنی به دنبال ریختن خون مسلمانان و ایجاد حاشیه امن برای خود هستند.

گردهمایی بزرگ مبلغان درآستانه آغاز ماه مبارک رمضان با حضور طلاب و فضلای مبلغ حوزه علمیه قم با هدف بررسی آخرین مسائل کشور و جهان اسلام در مسجد اعظم قم برگزار شد.

به گفته حجت الاسلام ˈغلامعباس موسویˈ مدیر کل اعزام مبلغ دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم امسال حدود هشت هزار مبلغ به سراسر کشور اعزام می‌شوند.

کد خبر 263554

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha