دوشنبه ۲ تیر ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: دو برادر محقق در دانشگاه کالیفرنیا به روش جدیدی دست یافته‌اند که با استفاده از فناوری نانو، چربی‌های اضافه شکم را از بین می‌برد.

به گزارش ایرنا، ایده اولیه این روش که با استفاده از نانو ذرات طلا صورت می‌گیرد، قابلیت مهار سلول‌های سرطانی توسط این ذرات بوده است. مهار سلول‌های سرطانی به این گونه است که در ابتدا نانو ذرات طلا به سلول‌ها تزریق می‌شوند‏، سپس این سلول‌ها در معرض اشعه‌ای با فرکانس نزدیک به مادون قرمز قرار می‌گیرند. این فرآیند باعث می‌شود که سلول‌های سرطانی حرارت ببینند و به دلیل وجود نانو ذرات داغ شوند و سلول‌های سالم بدون هیچ صدمه‌ای از چرخه درمان خارج شوند.

تحقیقات نشان می‌دهد که می‌توان از روشی مشابه برای چربی‌سوزی نیز استفاده کرد. در این روش نانو ذرات طلا به سلول‌های چربی تزریق می‌شوند. سپس این سلول‌ها در معرض اشعه مادون قرمز قرار می‌گیرند. وجود ذرات طلا باعث می‌شود که دمای این سلول‌ها افزایش یابد؛ از طرفی چون نقطه ذوب چربی پایین است، چربی‌ها به راحتی آب می‌شوند و سلول‌های دیگر بدون کوچک‌ترین صدمه‌ای دست نخورده باقی می مانند، سپس با استفاده از یک سرنگ لیپوساکشن می‌توان چربی‌های آب شده را از بدن خارج کرد.

لیپوساکشن یکی از محبوب‌ترین روش‌های چربی‌سوزی، مخصوصا در ناحیه شکم است که علاوه بر درد و هزینه زیاد، در بیشتر موارد عوارض جانبی خطرناکی از جمله خونریزی و عفونت به همراه دارد.

محققان امیدوارند که در آینده‌ای نزدیک، چربی‌سوزی با نانوذرات طلا با حداقل هزینه و آسیب به بیمار، در سراسر دنیا مورد استفاده قرار گیرد.

نتایج این تحقیقات در شماره اخیر نشریه Chemical & Engineering News منتشر شده است.

کد خبر 263459

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha