همشهری آنلاین: تصمیمات جدیدی که کمیته سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا درباره سیاست جدید مالی و پولی این نهاد گرفته است باعث شد نرخ برابری یورو - دلار در معاملات روز پنجشنبه بازار بین‌المللی معاملات ارزی لندن افزایش یابد.

money

به گزارش خبرگزاری رویترز از لندن، هر یورو در بازار بین‌المللی مبادلات ارزی امروز لندن، در مقابل یک دلار و 36 سنت و 36 واحد پایه یک سنت خرید و فروش شد که نسبت به پایان معاملات روز گذشته این بازار، نسبت برابری بیشتری را نشان می‌دهد. ارزش برابری این دو ارز در پایان معالات روز گذشته به نسبت یک یورو به یک دلار و 35 سنت و 93 واحد پایه یک سنت بود.

ارزش برابری واحد پول اروپا با ین نیز در بازار بین‌المللی مبادلات ارزی امروز لندن افزایش یافت، به گونه‌ای که ارزش برابری این جفت ارزی به نسبت یک یورو به 138 ین و 77 صدم یک ین بود. ارزش برابری این دو ارز در پایان معاملات روز گذشته به نسبت یک یورو به138 ین و 52 صدم یک ین بود.

ارزش دلار آمریکا در مقابل ین ژاپن نیز در بازار بین‌المللی مبادلات ارزی امروز لندن کاهش یافت، به ترتیبی که ارزش برابری این دو ارز در اواسط معاملات امروز به نسبت یک دلار به 101 ین و 77 صدم یک ین بود، حال آنکه ارزش برابری این زوج ارزی در پایان معاملات روز گذشته به نسبت یک دلار به 101 ین و 91 صدم یک ین بود.

کمیته سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا در پایان نشست دو روزه خود تصمیم گرفت از میزان بازخرید اوراق قرضه و سهام که در چارچوب سیاست گشایش پولی و به منظور کمک به رشد اقتصادی کشور روند آن در پیش گرفته بود 10 میلیارد دلار دیگر بکاهد. بدین ترتیب با کاهش این 10 میلیارد دلار، بانک مرکزی آمریکا در چارچوب این سیاست پولی با بازخرید سهام و اوراق قرضه موجود در بازار هر ماه 35میلیارد دلار نقدینگی به بازار و چرخه اقتصادی کشور وارد می کند.کاهش رقم این شاخص زمینه را برای افزایش ارزش یورو در مقابل دلار فراهم کرد.

کد خبر 263086

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha