افزایش نرخ سود تسهیلات خرد و متوسط به مردم و البته بنگاه‌های اقتصادی به میزان ۲۲درصد از فردای تصویب در شورای پول و اعتبار از به بانک‌ها ابلاغ شد.

به‌گزارش همشهري، ولي‌الله سيف با اعلام اين خبر در جمع خبرنگاران افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت هم به‌شدت علاقه‌مند به تعيين تكليف نرخ سود عقود مبادله‌اي بود تا بتواند قابليت اجرايي پيدا كند. او هدف شوراي پول و اعتبار در افزايش نرخ سود تسهيلات يادشده را خروج اقتصاد از ركود تورمي اعلام و تصريح كرد:

اولويت بانك‌ها پرداخت تسهيلات براي تأمين سرمايه در گردش واحدهاي توليدي است. وي درباره آخرين وضعيت وام ازدواج گفت: هنوز تصميمي در اين خصوص اتخاذ نشده و اگر پيشنهاد اختصاص بودجه تصويب و نهايي شود، به مصوبه دولت براي تسريع در پرداخت وام ازدواج عمل خواهد شد. رئيس‌كل بانك مركزي با قبول انتقادها از بنگاهداري بانك‌ها گفت:

40درصد از پايه سرمايه هر بانك مي‌تواند در امر سرمايه‌گذاري و سهم بنگاهداري باشد اما به جاي 40درصد هم‌اكنون در كل نظام بانكي 52درصد است و البته برخي از بانك‌ها در اين خصوص منضبط عمل كرده‌اند و حتي 40درصد را تأمين نكرده‌اند. وي افزود: بانك مركزي بانك‌هايي را كه از اين حدنصاب تجاوز كرده‌اند، دعوت كرده و به آنها تكليف مي‌كند كه در دوره زماني مناسب خود را به حدنصاب برسانند.

کد خبر 263059

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha