چهارشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۴:۳۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: روانشناسان می‌گویند برخی افراد واقعا به غذا خوردن معتاد هستند و هیچ اراده‌ای برای کنترل پرخوری ندارند.

اعتیاد به غذا، ادعا نیست

به گزارش ايسنا، اغلب ما تصور می‌کنیم وقتی کسی می‌گوید به پرخوری اعتیاد دارد و نمی‌تواند جلوی این عادت منفی را بگیرد، بهانه‌تراشی می‌کند تا بتواند پرخوری و اضافه وزن خود را توجیه کند اما متخصصان می‌گویند که اعتیاد به غذا خوردن واقعا یک اختلال است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد زنانی که به اضافه وزن مبتلا هستند به طور غریزی با مشاهده تصاویر مواد خوراکی تحریک می‌شوند. همچنین این زنان اراده کافی برای جلوگیری از پرخوری ندارند.

متخصصان دانشگاه لوگزامبورگ در این رابطه اظهار داشتند: در برخی از زنانی که مورد مطالعه قرار گرفتند مشاهده شد پس از خوردن مواد خوراکی همچنان به مصرف مواد غذایی تمایل دارند که این تمایل افراطی یک اختلال است و به نوعی اعتیاد به غذا به حساب می‌آید.

در این بررسی از زنان شرکت‌کننده درخواست شد سه ساعت پس از خوردن مواد خوراکی یا بلافاصله پس از آن، روی تصویر کامپیوتری مواد خوراکی که مشاهده می‌کنند در سریع‌ترین زمان کلیک کنند. این متخصصان مشاهده کردند زنانی که با مشکلات مربوط به وزن روبرو بودند کمتر از سرعت متوسط روی تصاویر کلیک می‌کردند. همچنین تعدادی از زنان دارای اضافه وزن اظهار داشتند به رغم آنکه مدت زمان زیادی از وعده غذایی‌شان نگذشته بود با دیدن این تصاویر تمایل به خوردن داشتند.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه دیلی‌میل، برخی پزشکان معتقدند نوع تربیت و طبیعت و ژنتیک فرد می‌تواند در میزان تمایل وی به مصرف مواد خوراکی نقش داشته باشد. همچنین برخی افراد هنگام کسل‌ شدن و در مواقع بی‌حوصلگی حتی وقتی سیر هستند از روی عادت، غذا می‌خورند.

کد خبر 262944
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha