چهارشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۴:۳۸
۰ نفر

فیلم سینمایی «اشباح» به کارگردانی داریوش مهرجویی پس از ۳۴روز نمایش عمومی در تهران و کمتر از ۲۲۰میلیون تومان فروش، از صبح امروز جای خود را به «دربست آزادی» مهرشاد کارخانی می‌دهد که تنها تناسب آن با روزهای فوتبالی بهار و تابستان امسال، بازی دختر علی پروین در یکی از نقش‌های اصلی فیلم است.

سینما

به گزارش همشهري، با توجه به درپيش بودن 2بازي تيم ملي فوتبال ايران در مرحله مقدماتي جام جهاني برزيل و توجه بسياري از مخاطبان بالقوه سينما به فوتبال، بعيد است فيلم تازه كارخاني بتواند در هفته‌هاي آغازين اكران جاني تازه به گيشه سينماها بدهد. ضمن اينكه خود او اخيرا در نشست نقد و بررسي دربست آزادي، اين فيلم را اثري مدرن معرفي كرده كه در آن چندان به قصه اهميت داده نمي‌شود.

دربست آزادي داستان يك روز از زندگي آدم‌هايي است كه براي گرفتن حق خود در خيابان‌هاي شهر راهي مي‌شوند. رضا ناجي، سروش صحت، سحر قريشي، شهره قمر، اميد علومي، حسام شجاعي، لادن پروين، ماني حيدري، كرامت رودساز و ذبيح افشار بازيگران اصلي اين فيلم هستند كه يك ماموريت غيرممكن بر عهده دارد؛ كشاندن مردم به سالن‌هاي تاريك سينما همزمان با جام جهاني فوتبال و ليگ جهاني واليبال در فاصله كمتر از 10روز تا آغاز‌ماه مبارك رمضان.

قرار است امسال فيلم‌هايي كه در شب‌هاي‌ماه مبارك روي پرده مي‌روند، مورد حمايت ويژه قرار بگيرند. گرچه هنوز جزئيات اين حمايت مشخص نشده و معلوم نيست كدام فيلم‌ها در شب‌هاي رمضان اكران مي‌شوند. شايد يكي از اين فيلم‌ها «دلتنگي‌هاي عاشقانه» رضا اعظميان باشد كه داستان زندگي شهيد سيدمنوچهر مدق و همسرش فرشته ملكي را همزمان با آغاز جنگ تحميلي روايت مي‌كند.

اين فيلم دفاع مقدسي كه به تازگي همراه با «مجرد 40ساله» شاهين باباپور پروانه نمايش گرفته است، مي‌تواند يكي از گزينه‌هاي اكران در هفته دفاع مقدس هم باشد. دلتنگي‌هاي عاشقانه نخستين بار در بخش جنبي سي و دومين جشنواره فيلم فجر به نمايش درآمد و محمدرضا فروتن در آن نقش شهيد مدق را ايفا مي‌كند.

کد خبر 262943

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha