همشهری آنلاین: وزیر کار گفت: دولت تدبیر و امید پاک کردن صورت مساله را راه‌حل امور نمی‌داند. ما حاشیه‌نشینی‌ها، صداهای خاموش و زندگی‌های سخت را می‌بینیم و به دنبال تدبیرهایی برای زندگی بهتر برای همه هستیم.

ربیعی

به گزارش ایسنا، دکتر علی ربیعی در دومین همایش سفیران طلایی بهزیستی و تقدیر از ورزشکاران معلول پارالمپیک با بیان اینکه دولت‌ها و صاحبان قدرت در معرض یک آسیب جدی هستند، گفت: این آسیب جدی آن است که این صاحبان قدرت با دو ذهنیت کار کنند. نخست آنکه فکر کنیم دولت همه چیز را می‌داند و دوم اینکه دولت همه کاره است و کاملا در حل همه امور توانمند است.

وی ادامه داد: البته دولت‌ها کارهای مهمی را انجام می‌دهند ولی فرق دولت کارآمد و فهیم با دولت غیرکارآمد در این است که دولت فهیم از چیزهایی که نمی‌داند آگاهی داشته باشد و بداند که چه کارهایی را نمی‌تواند انجام دهد. در واقع این طرز تفکر راهی را به سوی توانمند شدن باز می‌کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه دنیای جدید آنقدر پیچیده شده که هیچ دولتی نمی‌تواند به تنهایی همه امور را در دست بگیرد و دولت‌ها باید راه را باز کنند گفت: دولت‌ها از جنس رفتارهای بروکراتیک هستند. به همین خاطر برای بسیاری از کارها تناسب لازم را ندارند.

ربیعی ادامه داد: امروز جنس گردهمایی‌هایی از این دست، جنس عاطفه و مهربانی است. جنس عاطفه‌، ‌مهربانی و روابط انسانی در نهادهای اجتماعی ما نهفته است و دولت‌ها هریک به نسبتی متاثر از جامعه خودشان به آن می‌پردازند.

وی افزود: اعتراف می‌کنم نه همه چیز را می‌دانم و نه برای انجام همه امور توانمندی دارم، به همین خاطر به کمک شما نیازمندم. اگر شما نباشید، نمی‌توانیم به طور کامل وظایفمان را انجام دهیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه جامعه ما امروز بیش از دهه‌های دیگر نیازمند همدلی، تعاون، اعتماد و دستگیری است اظهار کرد: ما باید روح بلند ایرانی، اسلامی را به مدد گرفته و آن را در جامعه تقویت کنیم. ما نیازمند جنبش عظیم مهربانی و اعتماد اجتماعی هستیم.

وی در ادامه به اهمیت فعالیت سفیران بهزیستی اشاره کرد و خطاب به آنها گفت: هیچ‌کدام از ما محصول مطلق تلاش و موفقیت خودمان نیستیم. و هرکس امروز در هر جایگاهی قرار دارد، این جایگاه برآمده از تلاش دیگران است. بنابراین همه ما در برابر دیگران وظیفه داریم.

ربیعی با بیان اینکه امروز وظیفه حکم می‌کند برای خیر جمعی انسان‌ها کاری انجام دهیم گفت: همه در برابر فقر و توسعه نیافتگی مسئولیم و هرکس بالاتر ایستاده مسئولیتش بیشتر است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی استفاده از سرمایه‌های اجتماعی را یکی از برنامه‌های محوری سازمان بهزیستی دانست و گفت: دولت تدبیر و امید پاک کردن صورت مساله را راه‌حل امور نمی‌داند. ما حاشیه‌نشینی‌ها، صداهای خاموش و زندگی‌های سخت را می‌بینیم و به دنبال تدبیرهایی برای زندگی بهتر برای همه هستیم.

ربیعی سفیران بهزیستی را سفیران پیام مهر و محبت و عشق و همدردی اجتماعی خواند و گفت:‌ سفیران بهزیستی نمادی هستند که همه بدانند در ایران بزرگ هیچ‌کس تنها نیست. بر خودمان واجب می‌دانیم زمینه را به گونه‌ای فراهم کنیم که تحرک اجتماعی سفیران بهزیستی در جامعه بیشتر شود.

کد خبر 262889

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha