همشهری آنلاین: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه ایجاد امنیت غذایی برای افراد نیازمند در فاز دوم هدفمندسازی یارانه‌ها گنجانده شده است از اتمام برنامه ریزی برای ارائه مواد غذایی مرتبط با امنیت و سلامت برای افراد نیازمندی که از طریق وزارت رفاه شناسایی می‌شوند تا خردادماه خبر داد.

ایسنا نوشت: دکترعلی ربیعی در حاشیه «همایش پوشش فراگیر بیمه همگانی، برخورداری عادلانه مردم از خدمات سلامت» در پاسخ به پرسشی درباره آخرین وضعیت ساخت مسکن برای کارگران تحت پوشش تامین اجتماعی اظهار کرد: امسال سازمان تامین اجتماعی بودجه‌ای را از منابع خودش برای این منظور تخصیص داده است تا بتواند کارگران را صاحب خانه کند.

وی در ادامه افزود: این برنامه در هیئت امنای سازمان تامین اجتماعی به تصویب رسیده است و این سازمان ساخت مسکن را در برنامه‌های خود قرار داده و اکنون در مرحله بودجه ریزی، بررسی و انجام اقدامات اولیه است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به پرسشی درباره اقدامات وزارتخانه برای ایجاد امنیت غذایی اظهار کرد: ایجاد و استقرار امنیت غذایی در اجرای فاز دوم هدفمندسازی یارانه‌ها مورد توجه قرار گرفته است، قصد داریم از محل منابعی که به دنبال انصراف مردم از یارانه‌ها اتفاق می‌افتد افراد نیازمند را که شناسایی آنها به وزارت تعاون واگذار شده و به عنوان مثال تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد هستند را تحت پوشش برده و در چندین مرحله منابع و نوع مواد غذایی که با امنیت و سلامت نسبی مردم در ارتباط است را تامین و در اختیارشان قرار دهیم.

وزیر تعاون، ‌کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در حال برنامه ریزی برای این مسئله و تامین سبد غذایی برای افراد نیازمند هستیم، گفت: این برنامه تا خردادماه کامل می‌شود.

ربیعی به جایگزینی واژه اهدا به جای انصراف از یارانه تاکید و اظهار کرد: جنبش اهدای یارانه باید به عنوان یک جنبش اجتماعی نهادینه شود. اهدای یارانه‌ها به معنی از دست دادن فرصت نیست؛ بلکه یک نوع سرمایه گذاری خواهد بود و می‌تواند به افرادی که نیازمند به دریافت یارانه هستند کمک بسیاری کند.

ربیعی ادامه داد: بنده به عنوان یک شهروند ایرانی که زندگی سختی را پشت سر گذاشته و زندگی‌ام همانند سایر مردم است می‌خواهم این موضوع را به هموطنانم انتقال دهم که امروز نیاز داریم برای ساخت آینده تصمیمات مهمی بگیریم.

وی در ادامه درباره اقدامات لازم برای آغاز برنامه پوشش بیمه همگانی و اجباری در کشور اظهار کرد: بودجه و امکانات لازم برای پوشش بیمه همگانی فراهم شده است. همچنین سرانه دفترچه‌های بیمه پایه مشخص شده و دفاتر سازمان بیمه سلامت و سامانه ثبت نام نیز آماده هستند؛ اما تنها برای اینکه فشار ناشی از ثبت نام هدفمندی یارانه‌ها این طرح را مختل نکند اجرای آن را تا اول اردیبهشت ماه و پایان ثبت‌نام هدفمندی به تعویق انداخته‌ایم.

کد خبر 256212
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز