دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۵
۰ نفر

وحیدرضا نعیمی : طالبان پاکستان به تمام اشخاص و شرکت‌های خارجی هشدار داد اگر از این کشور خارج نشوند، در معرض خشونت خواهند بود.

طالبان

شهيدالله شهيد سخنگوي تحريك طالبان پاكستان گفت حكومت پاكستان به مردم خود درپي درخواست آنان براي صلح در منطقه قبيله‌نشين وزيرستان شمالي پشت كرده و عمليات نظامي را براي خشنود كردن حاميان غربي خود به راه انداخته است. ارتش پاكستان در پي حمله شورشيان به فرودگاه كراچي دست به حمله بزرگي كه آن را حمله نهايي خوانده، زده است.

به گزارش رويترز، سخنگوي طالبان پاكستان در بيانيه خود افزود: تمام شركت‌ها، خطوط هواپيمايي و سرمايه‌گذاران بين‌المللي بايد سريعاً مناسبات تجاري را با پاكستان به حال تعليق درآورند و از كشور خارج شوند چون ما در وضعيت جنگي هستيم. به گفته وي، از پولي كه از روابط تجاري با پاكستان به‌دست مي‌آيد، براي تأمين هزينه عمليات نظامي و هدف قرار دادن مسلمانان در منطقه قبيله‌نشين استفاده مي‌شود.

اين بيانيه يك روز پس از آغاز عمليات گسترده ارتش پاكستان به نام «ضربه شمشير محمد» عليه گروه‌هاي اسلامگراي مسلح در ناحيه وزيرستان شمالي در مجاورت مرز افغانستان صورت مي‌گيرد. عمليات ارتش پاكستان يك هفته پس از حمله گروهي از شورشيان به فرودگاه كراچي صورت مي‌گيرد كه ده‌ها كشته برجا گذاشت.

مقامات ارتش مي‌گويند در ساعات اوليه حمله خود بيش از 105نفر از شورشيان را ازجمله طراح ازبك حمله به فرودگاه كراچي با حمله هوايي كشته‌اند. ارتش در بيانيه‌اي اعلام كرد ارتباط ناحيه وزيرستان شمالي را با نواحي همجوار قطع كرده تا مانع از جابه‌جايي تروريست‌ها شود. شهرهاي ميرعلي و ميرانشاه به محاصره ارتش درآمده و نقاطي براي تسليم شدن شورشيان درنظر گرفته شده است.

تلفن‌هاي همراه در ناحيه قطع شده تا در ارتباط تروريست‌ها با هم اختلال ايجاد شود. مقررات منع عبور و مرور نيز برقرار شده است. پاكستاني‌ها از افغانستان خواسته‌اند با بستن مرز 2كشور در اين ناحيه، جلوي فعاليت تروريست‌ها را در استان‌هاي مجاور مانند كنر، نورستان و ديگر مناطق بگيرند. . بيش از 30هزار سرباز با پشتيباني هواپيما، هلي‌كوپتر و توپخانه در اين عمليات شركت دارند. در سال2007 ارتش پاكستان در عمليات گسترده، شورشيان را از دره سوات بيرون راند، اما در برابر فشار آمريكا براي ادامه عمليات در وزيرستان شمالي مقاومت كرد.

کد خبر 262817

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha