همشهری آنلاین: معاون وزیر خارجه کشورمان در پایان دو ساعت رایزنی‌های هیأت مذاکره کننده ایران و آلمان در تهران، گفت: طرفین بر ضرورت آغاز نگارش متن توافق نهایی در مذاکرات وین ۵ تأکید کردند.

به گزارش فارس، سید عباس عراقچی معاون وزیر خارجه و عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان در پایان دو ساعت رایزنی‌های هیأت‌های مذاکره کننده ایران و آلمان در تهران، گفت:‌ گفت‌وگوهای دو جانبه هیأت‌های ایران و آلمان بعد از ظهر يكشنبه 25 خرداد ماه به مدت دو ساعت در محل وزارت امور خارجه برگزار شد.

وی با بیان اینکه «در این گفت‌وگوها موضوعات مطروحه در مذاکرات هسته‌ای که از دوشنبه 26 خرداد ماه قرار است بین ایران و 1+5 آغاز شود، مورد مشورت و رایزنی قرار گرفت»، عنوان کرد: این گفت‌وگوها در آستانه دور بعدی مذاکرات در وین از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و طرفین بر ضرورت آغاز نگارش متن توافق نهایی در این گفت‌وگوها تأکید کردند.

معاون ظریف عنوان کرد که مشورت‌ها با آلمان در وین نیز ادامه خواهد یافت.

بر طبق اين گزارش، هیأت‌های مذاکره کننده ایران و آلمان به ریاست سید عباس عراقچی معاون وزیر خارجه ایران و هانس دیتر لوکاس مدیرکل سیاسی وزارت خارجه آلمان بعد از ظهر یکشنبه در آستانه مذاکرات وین پنج در تهران در خصوص این دور از مذاکرات و موضوعات مطروحه در مذاکرات هسته‌ای به رایزنی پرداختند.

تیم مذاکره کننده ایرانی در هفته‌ای که گذشت رایزنی‌هایی را با هیأت‌های مذاکره کننده آمریکا، فرانسه و روسیه در ژنو و رم داشت.

پنجمین دور مذاکرات ایران و 1+5 درباره گام پایانی توافقنامه ژنو (برنامه اقدام مشترک) از دوشنبه 26 خرداد ماه در شهر وین برگزار خواهد شد.

کد خبر 262681

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha