همشهری آنلاین: رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی گفت: لازم است در راستای حفظ و صیانت از زبان و ادب فارسی شورایی با عنوان «شورای هماهنگی پاسداری از زبان فارسی» تشکیل شود و در آن نماینده و عضوی از تمامی دستگاه‌ها و نهاد‌های ذی‌ربط در زبان و ادب فارسی حضور داشته باشد.

به گزارش فارس، دکتر غلامعلی حداد عادل در جلسه «بررسی آسیب‌شناسی زبان فارسی و مقابله با بکارگیری از واژه‌های بیگانه» با اشاره به مغفول ماندن زبان فارسی از سوی برخی مسئولان و دست‌اندرکاران گفت: مقام معظم رهبری همواره در بسیاری از فرمایشات خود به زبان فارسی و صیانت و حفظ آن تاکید داشته‌اند و باید برای رفع دغدغه‌های ایشان در این زمینه تمام تلاش و توان خود را به کار گرفت.

وی افزود: ملت ایران همواره در بسیاری از صحنه‌های تاریخی صیانت از زبان خود را به اثبات رسانده‌اند و آن را هویت خود می‌دانند به طوری که حتی پس از ورود اسلام به کشور دین خود را تغییر دادند ولی زبان خود را تغییر ندادند.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی پیشنهاد کرد: لازم است در راستای حفظ و صیانت از زبان و ادب فارسی شورایی با عنوان «شورای هماهنگی پاسداری از زبان فارسی» تشکیل شود و در آن نماینده و عضوی از تمامی دستگاه‌ها و نهاد های ذی‌ربط در زبان و ادب فارسی حضور داشته باشد.

وی ادامه داد: لازم است اقدامات و فعالیت‌های حوزه زبان و ادب فارسی در سطح حاکمیتی تدوین و تمامی سازمان‌ها و نهادها را موظف و مکلف به اجرای قوانین آن کرد.

بر طبق اين گزارش، حسین انتظامی معاون امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نيز در اين جلسه با اشاره به برخی اقدامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه گسترش زبان و ادبیات فارسی گفت: یکی از اقدامات این معاونت در راستای صیانت از زبان فارسی اضافه کردن شاخص جدیدی با عنوان پاکیزه‌نویسی در مطبوعات است که در آن تمامی دست‌اندرکاران رسانه‌ای را ملزم به درست‌نویسی کرده است.

کد خبر 262570

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha