مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۹ تیر ۱۳۸۶ - ۱۹:۴۰
۰ نفر

گروه شهری: بسیاری از بناهای تاریخی تهران با وجود آغاز عملیات مرمت آنها از سال‌های پیش به دلیل کمبود اعتبار در مراحل مختلف مرمتی رها شده و رو به ویرانی است.

بناهای تاریخی که از شاخص ترین آثار به جا مانده از روزگار گذشته است به دلیل نداشتن اعتبار در مراحل مختلف رها شده‌اند.

بناهایی چون دارالفنون، ساختمان رادیو، عمارت مسعودیه، خانه صبا، خانه امام جمعه، خانه نصیرالدوله، خانه ناصرالدین‌میرزا و خانه سرهنگ ایرج که از آثار ارزشمند و تاریخی شهر تهران است تنها نمونه‌ای کوچک از آثار نیمه ویرانی است که به دلیل نبود اعتبار در مراحل مختلف مرمت رها شده‌اند.

عملیات مرمت این بناها در سالهای گذشته در حالی آغاز شد که مسئولان قول داده بودند که ظرف کوتاهترین زمان مرمت این بناها را به پایان برسانند.

اما با وجود گذشت تقریبا 5 سال از آغاز عملیات مرمت دارالفنون، خانه صبا و عمارت مسعودیه و 2 سال از آغاز مرمت خانه امام جمعه و نصیرالدوله و ناصرالدین میرزا و سرهنگ ایرج تمام این آثار در مراحل مختلف باقی مانده‌اند و بناهای بسیار دیگری به مانند رادیو تهران که نیاز به مرمت دارد نیز به حال خود رها شده‌است.

این در حالی است که سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در پاسخ به خبری با عنوان« بودجه مرمتی سازمان میراث فرهنگی قطع شد» که در تاریخ 5/4/86 در همشهری به چاپ رسید، از افزایش بودجه سازمان میراث فرهنگی خبر داد و اعلام کرد: رشد اعتبارات مذکور در 6 طرح مهم مربوط به معاونت میراث فرهنگی این سازمان حدود 24 درصد بوده که نشان از توجه مسئولان به این بخش دارد.

در واقع این سازمان تغییر بودجه کل سازمان را در 2 سال 85 و 86 اعلام نکرده است و از افزایش بودجه تنها 6 پروژه خبر داده‌است.

اگر این ادعای سازمان درست باشد، چرا بناهای تاریخی نامبرده پس از گذشت چند سال هنوز در مراحل مختلف مرمتی باقی مانده‌اند و هیچ اقدامی در جهت پایان مرمت بناهای مذکور صورت نگرفته و این بناها روز به روز به ویرانی نزدیک‌تر می‌شوند؟

کد خبر 26257

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز