مدیرکل دفتر آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه ۶۵درصد کودکان خیابانی اتباع بیگانه هستند، گفت: براساس بررسی‌های انجام‌شده ۱۰ تا ۱۵درصد کودکان خیابانی توسط باندها و گروه‌های سازماندهی شده کار می‌کنند.

کودکان خیابانی


ولي‌الله نصر در گفت‌وگو با مهر افزود: در پژوهشي كه در استان تهران انجام شد، مشخص شد كه درصد بالايي از كودكان كار و خياباني را اتباع بيگانه تشكيل مي‌دهند و اين اتباع عمدتا افغاني و پاكستاني هستند. وي گفت: كودكان كار اتباع بيگانه شناسنامه ندارند و به‌صورت غيرقانوني وارد كشور شده‌اند به همين دليل با مشكل تحصيل نيز مواجه هستند. نصر به تحصيل كودكان كار و خياباني اشاره كرد و افزود: براساس بررسي انجام شده 64درصد اين كودكان بي‌سواد و مابقي از سطح سواد اندكي برخوردارند.

وي با اشاره به اينكه 85درصد كودكان كار و خياباني در خانواده با جمعيت 5نفر به بالا زندگي مي‌كنند، تأكيد كرد: همچنين 60درصد كودكان با خانواده و اقوام خود و 9درصد نيز با دوستان زندگي كرده و 12درصد كودكان هم بي‌خانمان و كودك بيرون بوده و خانه براي آنان مفهومي نداشته است. مديركل دفتر آسيب ديدگان اجتماعي بهزيستي از ساماندهي 5هزار كودك خياباني و كار در سال گذشته خبر داد و گفت: به گفته معاون وزير بهداشت، آمار ايدز در كودكان خياباني 4برابر بيش از افراد ديگر است كه در سازمان بهزيستي اقدامات پيشگيري از ايدز انجام مي‌شود و بخشي از اين كار نيز برعهده وزارت بهداشت است. وي در مورد كودكان خياباني معتادنيز گفت: چنانچه موردي در ميان كودكان خياباني از اعتياد مشاهده شود به مراكز ترك اعتياد داخل سازمان يا وزارت بهداشت فرستاده مي‌شود و با توجه به اينكه وزارت بهداشت يك عضو از ستاد ساماندهي كودكان خياباني است انتظار ما اين است كه كمي بيشتر در رابطه با درمان اعتياد كودكان به سازمان بهزيستي كمك كند.

کد خبر 262471

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha