زهرا رفیعی: خیرین کشور قصد دارند با گلریزان خود، بزرگ‌ترین بیمارستان و مرکز تحقیقات علوم مغز و اعصاب ایران را با مدیریت و هدایت پروفسور مجید سمیعی در تهران تاسیس کنند.

همایش خیرین بیمارستان مغز

آنها در همايش فضيلت‌هاي فراموش نشدني در اخلاق نيكو‌كاري ايرانيان در سالن همايش‌هاي برج ميلاد دور هم جمع خواهند شد.پروفسور سميعي پيش از اين مركز مغز و اعصاب هانوفر آلمان و پكن را راه‌اندازي كرده است و اين‌بار اين مركز با اهداف آموزشي و پژوهشي و مجهز به امكاناتي پيشرفته‌تر به‌صورت يك مجموعه فوق تخصصي و با وسعت 4برابر بزرگ‌تر از مركز هانوفر تا 2سال ديگر راه‌اندازي خواهد شد.

اين پروژه هم‌اكنون در مرحله شروع فاز دوم آن قرار دارد. دكتر علي‌محمد گودرزي دبير همايش فضيلت‌هاي فراموش نشدني در اخلاق نيكو‌كاري ايرانيان و عضو هيأت علمي دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي در گفت‌وگو باهمشهري در مورد همايش گفت: هدف از اين همايش جلب مشاركت خيرين براي فاز‌هاي بعدي اين بيمارستان است. بدون ترديد هر چه ميزان دهش و بخشش مردم بيشتر باشد، جامعه خوشحال‌تر خواهد بود. همچنين با راه‌اندازي اين مجموعه دانش و ميراث جهاني مغز و اعصاب منتقل خواهيم كرد. براساس اهداف اين مركز، قرار است 60نفر از پزشكان كشور طي تفاهمنامه‌اي در مركز مغز و اعصاب هانوفر زيرنظر پروفسور سميعي تحصيل كرده و به اين مركز بازگردند و آموزه‌هاي خود را ارائه دهند. هم‌اكنون 11نفر از اين تعداد در حال تحصيل هستند.

سيد عباس متولي عنبراني مديرعامل مؤسسه خيريه متوسلين به حضرت رضا(ع) با اشاره به اينكه طرح سلامت، بخشي از اقدامات و برنامه‌هاي خيريه از سال 77تا‌كنون است گفت: ساخت و راه‌اندازي اين بيمارستان به هيچ نهاد دولتي و يا عمومي وابسته نيست و هزينه همه بخش‌هاي آن توسط خيرين پرداخت شده است. اين بيمارستان در 80هزار متر در 11طبقه با 52مطب براي پزشكان متخصص ساخته مي‌شود. فاز دوم اين پروژه كه شامل اقامتگاه بيماران و پزشكان پروازي، رستوران و پاركينگ است با كمك خيرين به‌زودي احداث خواهد شد.

وي گفت: خريد دستگاه‌هاي پزشكي به‌دليل تحريم‌ها با مانع روبه‌رو بود كه با تلاش پروفسور سميعي توانستيم با شركت‌هاي فيليپس و الكترا قرارداد منعقد كنيم. هم‌اكنون فاينانس ارزي اين پروژه تأمين شده است. مديرعامل مؤسسه خيريه متوسلين به حضرت رضا(ع) در مورد تجهيزات اين بيمارستان گفت: اين بيمارستان 14اتاق عمل به‌صورت برند سوئيت خواهد داشت.

يكي از پيشرفته‌ترين دستگاه‌هاي تشخيص و درمان سرطان خريداري شده است. از آنجايي كه راديودارو‌ها تاريخ مصرف بسيار كوتاهي دارند و در داروخانه‌ها فروخته نمي‌شوند، اين دستگاه به‌گونه‌اي است كه خود دارو را با مواد اوليه‌‌اي كه به آن داده مي‌شود توليد مي‌كند. اين داروها در فاصله زماني 5دقيقه تا 2ساعت تزريق مي‌شود و فقط دارو را به سلول‌هاي درگير با سرطان منتقل مي‌كند.

دكتر علي‌محمد گودرزي با اشاره به وضعيت نامناسب سلامت و بيمه‌هاي ناكارآمد در اين حوزه گفت: با وجود طرح تحول نظام سلامت هنوز بيمه‌هاي تكميلي بسيار ضعيف عمل مي‌كند. طبيعي است افرادي كه به اين بيمارستان مراجعه مي‌كنند با بيمه‌هاي مختلفي قرارداد خواهند داشت.

اين بيمارستان نيز مانند ساير بيمارستان‌ها خواهد بود و از لحاظ اقتصاد درمان، مديريت استاندارد خود را خواهد داشت. درآمد‌هاي حاصل از اين بيمارستان پس از كسر هزينه‌ها صرف تربيت نيروي انساني، تحقيق و توسعه خواهد شد. اين بيمارستان كاملا خيريه بوده و كسي سهامي در آن نخواهد داشت.سيد عباس متولي عنبراني مديرعامل مؤسسه خيريه افزود: درآمد اين بيمارستان صرف پروژه‌هاي ديگر در سراسر كشور خواهد شد.

کد خبر 262437

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha