همشهری آنلاین: مدیرکل اتباع و مهاجران خارجی استان تهران گفت: اتباع خارجی برای تمدید روادید خود از امروز به مدت ۱۰ روز می‌توانند به دفاتر کفالت شهر محل سکونت خود مراجعه و به ثبت‌نام در سامانه و اخذ نوبت اقدام کنند.

به گزارش فارس، سید عیسی موسوی‌نسب درباره تمدید گذرنامه و روادید اتباع خارجی اظهار داشت: خانواده‌هایی که مشمول طرح ملی ساماندهی اتباع خارجی سال 89 می‌شوند از تاریخ 21 خرداد به مدت 10 روز می‌توانند به دفاتر کفالت شهر محل سکونت خود مراجعه و به ثبت‌نام در سامانه و اخذ نوبت اقدام کنند.

وی ادامه داد: پایان خرداد اعتبار روادید این گروه از اتباع خارجه تمام می‌شود و بر اساس درخواست‌های جمهوری اسلامی افغانستان و در راستای سیاست همیشگی حمایت جمهوری اسلامی ایران از ملت افغانستان و مقتضیات موجود و شرایط این کشور در آستانه انتخابات مرحله دوم ریاست جمهوری اعتبار روادید مشمولان طرح ساماندهی غیرمُجازین به مدت 6 ماه تمدید می‌شود.

موسوی‌نسب خاطرنشان کرد: مشمولان این طرح شامل کسانی هستند که طی سال‌های گذشته در فرآیندهای قانونی از سال 89 تاکنون حضور داشتند و به صورت مرتب روادید و کارت کار آنها تمدید ‌شده است.

مدیرکل اتباع و مهاجران خارجی استان تهران با اشاره به اینکه جمعیت این گروه از مشمولان طرح حدود 200 هزار نفر است، گفت: با هماهنگی وزارت کشور و ناجا روادید آنها از پایان خرداد امسال به مدت 6 ماه تمدید می‌شود و ما انتظار داریم کشور افغانستان پس از برگزاری انتخابات و رفع موانع موجود و ایجاد امکان و بسترسازی‌های لازم از سوی دولت افغانستان زمینه‌های بازگشت این اتباع را فراهم کند.

وی گفت: تأکید ما بر حضور قانونی و هدفمند اتباع در جمهوری اسلامی است و تمام تلاش بر این است که ایجاد امکان و تسهیل کنیم تا اتباع به صورت هدفمند حضور داشته باشند و با اسکان غیرمجازین به صورت جدی برخورد خواهد شد.

موسوی‌نسب بیان داشت: در این راستا با هماهنگی وزارت خارجه، روادید ارتقاء پیدا کرده تا مسیرهای قانونی تسهیل شود و از قاچاق انسان جلوگیری شود.

مدیرکل اتباع و مهاجران خارجی استان تهران به کارفرمایان توصیه کرد: کارفرمایان باید حتماً از اتباع افغانی دارای کارت‌ کار و روادید قانونی استفاده کنند و با کارفرمایانی که از اتباع فاقد کارت کار و روادید استفاده کنند، برخورد قانونی می‌شود.

کد خبر 262299

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha