همشهری آنلاین: مدیرکل اتباع و مهاجران خارجی استان تهران گفت: اتباع خارجی برای تمدید روادید خود از امروز به مدت ۱۰ روز می‌توانند به دفاتر کفالت شهر محل سکونت خود مراجعه و به ثبت‌نام در سامانه و اخذ نوبت اقدام کنند.

به گزارش فارس، سید عیسی موسوی‌نسب درباره تمدید گذرنامه و روادید اتباع خارجی اظهار داشت: خانواده‌هایی که مشمول طرح ملی ساماندهی اتباع خارجی سال 89 می‌شوند از تاریخ 21 خرداد به مدت 10 روز می‌توانند به دفاتر کفالت شهر محل سکونت خود مراجعه و به ثبت‌نام در سامانه و اخذ نوبت اقدام کنند.

وی ادامه داد: پایان خرداد اعتبار روادید این گروه از اتباع خارجه تمام می‌شود و بر اساس درخواست‌های جمهوری اسلامی افغانستان و در راستای سیاست همیشگی حمایت جمهوری اسلامی ایران از ملت افغانستان و مقتضیات موجود و شرایط این کشور در آستانه انتخابات مرحله دوم ریاست جمهوری اعتبار روادید مشمولان طرح ساماندهی غیرمُجازین به مدت 6 ماه تمدید می‌شود.

موسوی‌نسب خاطرنشان کرد: مشمولان این طرح شامل کسانی هستند که طی سال‌های گذشته در فرآیندهای قانونی از سال 89 تاکنون حضور داشتند و به صورت مرتب روادید و کارت کار آنها تمدید ‌شده است.

مدیرکل اتباع و مهاجران خارجی استان تهران با اشاره به اینکه جمعیت این گروه از مشمولان طرح حدود 200 هزار نفر است، گفت: با هماهنگی وزارت کشور و ناجا روادید آنها از پایان خرداد امسال به مدت 6 ماه تمدید می‌شود و ما انتظار داریم کشور افغانستان پس از برگزاری انتخابات و رفع موانع موجود و ایجاد امکان و بسترسازی‌های لازم از سوی دولت افغانستان زمینه‌های بازگشت این اتباع را فراهم کند.

وی گفت: تأکید ما بر حضور قانونی و هدفمند اتباع در جمهوری اسلامی است و تمام تلاش بر این است که ایجاد امکان و تسهیل کنیم تا اتباع به صورت هدفمند حضور داشته باشند و با اسکان غیرمجازین به صورت جدی برخورد خواهد شد.

موسوی‌نسب بیان داشت: در این راستا با هماهنگی وزارت خارجه، روادید ارتقاء پیدا کرده تا مسیرهای قانونی تسهیل شود و از قاچاق انسان جلوگیری شود.

مدیرکل اتباع و مهاجران خارجی استان تهران به کارفرمایان توصیه کرد: کارفرمایان باید حتماً از اتباع افغانی دارای کارت‌ کار و روادید قانونی استفاده کنند و با کارفرمایانی که از اتباع فاقد کارت کار و روادید استفاده کنند، برخورد قانونی می‌شود.

کد خبر 262299

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha