همشهری آنلاین: یک متخصص ریه گفت: افرادی که زیاد فست فود می‌خورند بیش از دیگران در معرض ابتلا به آسم شدید و انواع آلرژی‌ها قرار دارند.

  خوردن فست فود احتمال ابتلا به آسم و آلرژی را افزایش می‌دهد

دکتر ابوالفضل مظفری در گفت وگو با ايسنا، با اشاره به اهمیت رعایت نکات در کاهش آسم و آلرژی گفت: این بیماران باید بیش از دیگران مراقب سلامتی خود باشند زیرا هر عاملی می تواند دستگاه تنفسی آنها را با مشکل روبرو سازد.

این متخصص ریه افزود: کودکان و نوجوانانی که در طول هفته چندین بار فست فود استفاده می‌کنند در معرض خطر ابتلا به آلرژی هستند و باید خانواده‌ها مراقب سلامتی فرزندان خود در رابطه با نوع تغذیه باشند.

وی استفاده از فست فود را یکی از خطرات جدی در افزایش بیماری‌های آلرژیک برشمرد و تصریح کرد: با پیشرفت جوامع، گرایش مردم به سمت فست فودها افزایش چشمگیری یافته است که علاوه بر چاقی، خطرات دیگری را در رابطه با بیماری‌های تنفسی و آلرژی دارد.

مظفری خاطرنشان کرد: باید رژیم غذایی افراد بیمار به گونه‌ای باشد که موجب ایجاد آلرژی و یا تشدید آن نشود به خصوص غذاهای کنسروی و فست فود که دارای مواد نگهدارنده و یا مواد تند است می‌تواند این بیماری‌ها را تشدید کند و سلامت فرد را به مخاطره بیندازد.

وی تعادل در رژیم غذایی را عاملی مهم در سلامت افراد دانست و اظهار داشت: افراد بیمار نیز می‌توانند از غذاهای فست فودی استفاده کنند اما باید تعادل در رژیم غذایی را از یاد نبرند و در کنار تغذیه سالم، در صورت استفاده از دارو مراقبت‌های ویژه را در نظر داشته باشند و کمتر از غذاهای بسته بندی شده و یا فست فود استفاده کنند.

این متخصص ریه یادآور شد: غذاهای سرخ شده نیز مضرات زیادی در بیماری‌های تنفسی دارد همچنین فست فودها ضمن اینکه فاقد مواد مناسب برای بدن هستند بر دستگاه تنفسی تاثیر بدی دارند و می‌توان به جای استفاده از این نوع غذاها به سمت مصرف میوه، سبزیجات و غذاهای سالم حرکت کرد.

مظفری در مورد علائم مهم آلرژی گفت: برخی آلرژی را با سرماخوردگی اشتباه می‌گیرند در حالی که آلرژی علائم عفونی ندارد و حتی در فصل بهار نیز با توجه به گرده افشانی گیاهان به طور موقت در انسان ایجاد می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: علائم مهم آلرژی جوش، خارش، تنگی نفس، سرفه های شدید و آبریزش و گلو درد است و باید نکاتی را برای کاهش علائم این بیماری در نظر گرفت.

 

کد خبر 262286
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha