سه‌شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۴:۳۵
۰ نفر

بــولـدوزرهای اداره راه و شهرسازی با هجوم به منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم‌آباد، بخش‌های عظیمی از ارزشمندترین رویشگاه‌های جنگلی در این منطقه را ویران و صدها درخت بلوط کهنسال و جوان و سایر گونه‌های گیاهی این منطقه را قلع و قمع کردند.

تخریب رویشگاه های بلوط

آنطور كه در پايگاه خبري ديده‌بان محيط‌زيست ايران آمده، مسئول منطقه حفاظت شده سفيدكوه خرم‌آباد در اين باره گفت كه سه‌شنبه گذشته اداره راه و شهرسازي الشتر بدون هرگونه مجوز و به‌صورت غيرقانوني بخش گسترده‌اي از اراضي جنگلي را جهت احداث يك جاده دسترسي در داخل منطقه حفاظت شده سفيدكوه تخريب كرده است.

به گفته عليرضا رحيمي، اين جاده غيرقانوني از چمتكله شروع و تا تنگه سرداب به طول ۴ كيلومتر در داخل بخش جنگلي منطقه حفاظت‌شده سفيدكوه پيشروي كرده است.وي تصريح كرد: محيط‌بانان اين اداره بلافاصله پس از اطلاع از ادامه كار بولدوزر جلوگيري كرده و بولدوزر اداره راه و شهرسازي نيز توقيف شده است.

مسئول منطقه حفاظت شده سفيدكوه خرم‌آباد گفت: بلدوزرهاي عامل اين تخريب توقيف و اجازه خروج آنها از منطقه صادر نشده است. وي درباره ميزان خسارت هم گفت كه متأسفانه حجم خسارات وارده بسيار زياد است به‌نحوي كه تخريب اراضي جنگلي به طول ۴ كيلومتر صورت گرفته و در جريان آن حدود ۵۰۰ اصله درخت بلوط كوچك و بزرگ و ساير گونه‌هاي درختي ريشه‌كن شده است.

 

کد خبر 262134

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha