همشهری آنلاین: عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: به توافق نرسیدن با آمریکا به منزله دست نیافتن به یک توافق نهایی خواهد بود و مذاکره دو جانبه با این کشور بهترین راهکار برای پیشبرد توافقات آینده است.

حمید رضا ترقی

حمید رضا ترقی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، در باره مذاکرات پیش روی میان ایران و آمریکا، افزود: تقریبا همه غربی‌ها به نوعی متاثر از آمریکا هستند و باید مشکل با این طرف حل و فصل شود.

وی اضافه کرد: دیدار و مذاکره دو جانبه میان ایران و آمریکا برای رفع شدن مشکلات و حل شدن مسائل صورت می‌گیرد تا به پیشبرد مذاکرات هسته‌ای کمک کند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: به نظر یکی از محورهای گفت و گوی اخیر اشتون با ظریف درباره راهکارهای حل مشکلات میان ایران و آمریکا بود که این دیدار برای رفع دغدغه‌ها پیشنهاد شد.

ترقی خاطر نشان کرد: موضوعاتی نظیر تحریم‌های یک جانبه و مانع تراشی در مذاکرات توسط آمریکایی‌ها یا به خواست آنان انجام می‌شود که گفت و گوی دو جانبه بهترین راهکار برای پیشبرد توافقات نهایی آینده است.

وی ضمن تاکید مجدد بر عدم اطمینان به غرب در مذاکرات، گفت: موضع قبلی ما همچنان استوار است اما انجام این گفت وگو و یا آزمایش آن میان ایران و آمریکا ضرری هم ندارد.

این کارشناس مسائل بین‌الملل تصریح کرد: اگر بتوانیم این توافقات را قبل از مذاکرات آینده ایران و 1+5 به یک سرانجام برسانیم و توافق مشترکی میان ایران و آمریکا درزمینه های موجود فراهم آید، امکان توافق با 1+5 افزایش می یابد.

ترقی اضافه کرد: به طور حتم رسیدن به اشتراکات بین ایران و آمریکا اثر مثبتی در مذاکرات ایران و 1+5 خواهد داشت.

وی افزود: در این گفت و گوی دو جانبه باید آمریکایی‌ها دوباره توجیه شوند که فعالیت هسته‌ای ایران صلح آمیز بوده و می‌باشد.

این عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی خاطر نشان کرد: مسئله رفع تحریم‌های یک جانبه نیز باید در گفت و گوی دو جانبه تفهیم شود و تحریم‌ها از میان برود.

کد خبر 262064

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha