شورای اسلامی شهر تهران درنظر دارد با راه‌اندازی کمیته‌ای تحت عنوان جانبازان، بانک اطلاعاتی جانبازان و دفتر مشاوره ایثارگران قدم‌های مؤثری در بهبود وضعیت جانبازان و معلولان شهر تهران بردارد.

شورای شهر

در مراسمي كه به مناسبت تجليل از مقام جانبازان و ايثارگران برگزارشده اعضاي شوراي شهر تهران مهم‌ترين وظيفه خود را رسيدگي به مشكلات جانبازان و معلولان اعلام كردند. در اين مراسم الهه راستگو عضو هيأت رئيسه شوراي شهر طي سخناني گفت: ما در اين ستاد كميته‌اي به نام جانبازان تشكيل داديم تا به نوعي خواسته‌هاي اين قشر عزيز جامعه را احصا كنيم. راستگو همچنين از بررسي طرح جامعي در شوراي شهر خبر داد تا از اين طريق مديريت شهري در امور مربوط به جانبازان و معلولان كمك‌هاي بيشتري به اين قشر از جامعه ارائه دهد. وي گفت: مناسب‌سازي‌ معابر، ايجاد سامانه‌هاي ويژه حمل‌ونقل و نيز استفاده از فضاهاي فرهنگي و ورزشي براي جانبازان و همسرانشان از مهم‌ترين مسائلي است كه بايد توجه ويژه‌اي به آن شود.

راه‌اندازي بانك اطلاعاتي جانبازان

ولي‌الله شجاع پوريان ديگرعضو شوراي شهر تهران كه خود از جانبازان جنگ تحميلي است نيز با قدرداني از دست اندركاران راه‌اندازي نخستين همايش هم‌انديشي جانبازان در شوراي شهر تهران گفت:60درصد از اعضاي شوراي چهارم از خانواده ايثارگران هستند بنابراين با وضعيت جانبازان از نزديك آشنايي دارند.

ترويج فرهنگ ايثار در سطح شهر

مجتبي شاكري ديگر عضو شوراي شهر تهران كه جانباز بالاي 70درصد است نيز در همايش هم‌انديشي جانبازان طي سخناني گفت در 22منطقه تهران مكان‌ها و فضاهايي بسيار و امكانات وسيعي وجود دارد كه مي‌توان آنها را با فرهنگ ايثار و شهادت همراه كرد.

وي با اشاره به تشكيل كارگروه انقلاب و دفاع‌مقدس در شوراي شهر خاطرنشان كرد: از دوستان و سمن‌هاي ديگر نيز در 22منطقه تهران دعوت مي‌كنيم تا براي خط دهي به اين مجموعه در اين جمع حضور يابند تا منويات و مطالبات مقام معظم رهبري در اين حوزه به درستي پيگيري شود. همچنين رئيس شوراي شهر تهران با حضور در باشگاه جانبازان از نزديك در جريان مشكلات ورزشي جانبازان و كمبودهاي آنان قرار گرفت و به مسئولين مجموعه ورزشي شهيد بهشتي قول داد تا براي رفع مشكلات آنها و تجهيز كردن اين مجموعه از هيچ تلاشي دريغ نكند. علاوه براين به مناسبت ولادت با‌سعادت حضرت ابوالفضل العباس(ع) وروز جانباز علي صابري عضوديگر شوراي اسلامي شهر تهران با حضور در آسايشگاه جانبازان ثارالله و اهداي گل به اين عزيزان از رشادت‌هاي آنها در 8 سال دفاع‌مقدس تقدير به عمل آورد.

 

کد خبر 261850

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha