علی ابراهیمی: بانزدیک شدن به‌ماه مبارک رمضان، دولتمردان از نبود برنامه‌ای برای تغییر قیمت‌ها، رد برخی درخواست‌ افزایش قیمت‌ها و برخورد با متخلفین خبر می‌دهند.

مغازه

ضرب الاجل دولت براي تثبيت قيمت‌ها تا ابتداي تير‌ماه امسال، در حالي رو به پايان است كه با توجه به در پيش بودن‌ماه مبارك رمضان دولتمردان بر تأثيرپذيري حداقلي هزينه تمام‌شده توليداز مرحله دوم قانون هدفمندي يارانه‌ها تأكيد و تثبيت قيمت‌ها را رويكرد اصلي خود قلمداد مي‌كنند.

تازه‌ترين خبرها از مخالفت دولت با افزايش قيمت شير و لبنيات و ساير اقلام خوراكي و به تعويق افتادن افزايش حداقلي قيمت برخي كالاهاي صنعتي مانند سيمان و خودرو حكايت دارد؛ موضوعي كه سخنگوي دولت نيز با تأكيد بر آن اعلام كرد كه دولت با هيچ افزايش قيمتي در زمينه خودرو يا كالاهاي ديگر موافق نيست.

همچنين بسياري از صنوف توليدي و توزيعي با اشاره به آرامش حاكم بر بازار، خواستار تعويق مهلت ممنوعيت افزايش قيمت‌ها به بعد از‌ماه مبارك رمضان شدند؛ موضوعي كه يك مقام مسئول در سازمان حمايت نيز با اشاره به آن از احتمال تمديد بخشنامه دولت براي تثبيت قيمت‌ها تا بعد از‌ماه مبارك رمضان خبر داده است. به‌نظر نمي‌رسد از ابتداي تير‌ماه افزايش چنداني در قيمت رسمي كالاها صورت گيرد و تغييرات احتمالي برخي اقلام نيز تدريجي خواهد بود تا شوكي به بازار وارد نشود.

عدم ابلاغ دستورالعمل تغيير قيمت

رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت تهران با بيان اينكه تا‌كنون هيچ‌گونه دستورالعملي براي تغيير قيمت‌ها به اين سازمان ابلاغ نشده به خبرنگار ما گفت: در بخشنامه قبلي دولت، افزايش قيمت كالاهاي اساسي و ضروري ممنوع و در مورد برخي ديگر از اقلام نيز تغيير قيمت‌ها منوط به ارائه مستندات و بررسي آن در سازمان حمايت شده بود، اما با توجه به شيب كند افزايش قيمت حامل‌هاي انرژي در مرحله دوم هدفمندي يارانه‌ها به‌نظر نمي‌رسد تغيير خاصي در قيمت‌ها از ابتداي تير‌ماه امسال رخ دهد. يدالله‌صادقي با توجه به در پيش بودن‌ماه مبارك رمضان تأكيد كرد: هرگونه تغيير قيمت سيمان، لبنيات و ساير اقلام غيرقانوني است.

تأكيد دولت بر تثبيت قيمت‌ها

قاسمعلي حسني، رئيس اتحاديه بنكداران مواد غذايي نيز با تأكيد بر ضرورت موكول شدن اعمال هرگونه تغيير احتمالي قيمت‌ها به بعد از‌ماه مبارك رمضان به خبرنگار ما اعلام كرد: بسياري از درخواست‌هاي افزايش قيمت مانند درخواست افزايش 20درصدي قيمت انواع ماكاروني در سازمان حمايت رد شده و عرضه‌كنندگان كالا نيز همچنان تنها مجاز به فروش كالا با سود مصوب هستند.

رد درخواست گراني لبنيات

معاون بازرسي و رسيدگي به تخلفات سازمان حمايت نيز از رد درخواست رسمي افزايش قيمت صنايع لبني خبر داد و اعلام كرد: درخواست صنايع لبني براي قيمت‌گذاري جديد كالاها بررسي و در نهايت با افزايش قيمت آن مخالفت شد.
مجتبي فراهاني با بيان اينكه در مرحله دوم هدفمندي يارانه‌ها بنا بر افزايش قيمت هيچ كالايي نيست به ايسنا گفت: به‌رغم آنكه قرار بود انجمن‌ها و تشكل‌ها پيشنهادهاي خود را ارائه دهنداما به غيراز انجمن لبنيات هيچ پيشنهاد ديگري براي قيمت‌گذاري جديد نداشته‌ايم كه آن هم رد شده است. بنابراين هرگونه افزايش خودسرانه قيمت لبنيات يا ساير كالاها توسط انجمن‌ها و تشكل‌ها تخلف است.

کد خبر 261806

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha