مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۸ تیر ۱۳۸۶ - ۱۸:۴۹
۰ نفر

گروه شهری: شهردار تهران سفیر کره جنوبی و دو تن ازشهرداران فلسطین درمراسم که به مناسبت بهره‌برداری ازتقاطع غیرهم‌سطح سئول- نیایش برگزارشده بود، شرکت داشتند.

دراین مراسم معاون فنی عمرانی شهرداری تهران طی سخنانی حجم اعتبارات اختصاص یافته برای انجام 31 طرح بزرگ  ملی و صدها پروژه عمرانی درسطح مناطق 22 گانه شهر تهران درسال جاری را 5 میلیارد دلاراعلام کرد.

وی نرخ رشد پخش آسفالت در سه ماهه اول امسال را نسبت به سال گذشته با 46 درصد رشد مواجه دانست و درتوضیح آن گفت: 630 هزارتن آسفالت درسه ماهه اول امسال تولید شد که نسبت به مدت مشابه پارسال 200 هزارتن بیشتراست.

محمدباقرقالیباف شهردار تهران به عنوان سخنران اصلی مراسم بهره‌برداری ازتقاطع غیرهمسطح سئول- نیایش اظهارامیدواری کرد درآینده نزدیک شاهد افتتاح تقاطع شهید چمران – سئول باشیم.

وی توقع خود ازفعالین عرصه عمران شهری را سرعت درکار، کیفیت بالا، استفاده ازتکنولوژی روز، طراحی زیبا، هماهنگی بین شرکت‌های تأسیساتی با شهرداری دررفع به موقع معارضین دانست و افزود: هدف اصلی ما درانجام طرح‌های عمرانی کاهش هرچه بیشتر ترافیک شهری است.

شهردارتهران گفت: چنانچه طرحی درزمانبندی مقرر به پایان نرسد حتما  اطلاع‌رسانی کرده ودلایل آن تاخیررا برای شهروندان توضیح خواهم داد چراکه بسیاراهمیت دارد، مردم مسئولان رابه صورت شفاف رصد کرده ومورد بررسی قراردهند.

وی دراین باره خبرداد: شهرداری تهران درنظردارد هر6 ماه یک بارگزارش مالی خود را (اعم از درآمدها وهزینه‌ها) به شورای شهروعموم شهروندان ارائه کندکه به همین منظوربه زودی گزارش مالی وتفریغ بودجه سال 85 به تفکیک هرحوزه ازطریق سیستم IT دراختیارعموم قرارخواهد گرفت.

وی با تقدیر از تصمیم دولت و مجلس شورای اسلامی در امر سهمیه‌بندی بنزین گفت: به همین منظورشهرداری تهران اولویت دادن به معابراصلی و شریانی و ارجحیت بخشیدن به خودروهای عمومی‌به ویژه اتوبوس در جابجایی شهروندان را به طورجدی دردستورکارخود دارد.

وی دراین باره به راه‌اندازی خط ویژه نمونه اتوبوس از پایانه ترمینال شرق در دماوند تا میدان امام حسین با محوریت انقلاب- آزادی و دماوند اشاره کردکه با کیفیت و قیمت مناسب و تضمین حداکثر5 دقیقه خطا درزمان مشخص مسافران را به مقصد موردنظرشان خواهد رساند.

وی با اشاره به برگزاری جلسه مشترک شهرداری با مجلس شورای اسلامی، بر توجه مسئولان در عملیاتی کردن بودجه تبصره 13 تاکید کرد و گفت: در صورت واگذاری ارز و ریال مورد نیاز از محل صرفه‌جویی بنزین با ظرفیت موجود می‌توان سالانه 15 تا 20 کیلومتر مترو ساخت.

همچنین سفیرجمهوری کره که به دلیل نام گذاری تقاطع غیرهمسطح تازه افتتاح شده سئول به نام پایتخت این کشور در مراسم بهره‌برداری این تقاطع حاضر شده بود طی سخنانی گفت: درکشور کره تنها یک خیابان نام خارجی دارد و آن هم خیابانی است که تهران نام گرفته‌است.

وی این خیابان را یکی از اصلی‌ترین، شلوغ‌ترین، پررونق‌ترین خیابان‌های سئول دانست که اکثر شرکت‌های بزرگ فعال درعرصه ‌IT در آن به فعالیت مشغولند.

به گفته سفیر کره جنوبی در تهران، سئول به معنی رونق است.

بنابراین گزارش احداث پل غیرهمسطح سئول– نیایش باعث روان شدن ترافیک درخیابان ولیعصر(عج) بزرگراه نیایش، چمران و کردستان شده و موجب ازبین رفتن توقف خودروها درورودی خیابان سئول و مسیرهای موازی با آن خواهدشد.

رمپ ولوپ‌های این تقاطع با اتصال به بزرگراه یادگارامام(ره) باعث روانی بیشترترافیک خواهدشد.

از جمله دیگر تاثیرات ترافیکی این تقاطع غیرهمسطح دسترسی آسان ازمیدان ونک و حوالی آن به بزرگراه یادگارازطریق احداث پل شهید چمران درآینده نزدیک است.

هزینه احداث این تقاطع درمجموع 180 میلیارد ریال برآوردشده است.

زمان احداث این طرح ترافیکی به دلیل وجود معارضین یک سال به درازا کشید به طوری که به گفته پیمانکاران این طرح درصورت رفع به موقع معارضین این طرح درعرض 6 ماه به پایان می‌رسید.

کد خبر 26167

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز