همشهری آنلاین: دکتر علیرضا زالی رییس کل نظام پزشکی روز پنجشنبه ۱۵ خرداد تاکید کرد که نمی‌توان اکنون درباره وضعیت سلامتی ایت الله مهدوی کنی قضاوت کرد.

علیرضا زالی

وی پس از عیادت و بررسی وضعیت جسمانی آیت الله مهدوی کنی در گفت‌وگوی با خبرنگار ایرنا مستقر در بیمارستان بهمن تهران محل بستری آیت الله محمدرضا مهدوی کنی رییس مجلس خبرگان این مطلب را بیان کرد.

رئیس کل نظام پزشکی با تاکید بر این که علایم حیاتی ایشان از روز گذشته در حالت ثبات قرار دارد، گفت: وضعیت قلب و عروق قلبی ایشان در شرایط مناسبی قرار دارد و فشار خون ایشان هم اکنون 12 است و از ضربات نبض عادی و نرمال برخوردار هستند.

وی افزود: به منظور جلوگیری از صدمات جدی به ایشان داروهای بیهوشی به وی تزریق شده و ایشان هم اکنون در بیهوشی مصنوعی قرار دارند.

نامبرده در پاسخ به این سوال که وضعیت مغز ایشان در چه شرایطی قرار دارد، گفت: هم اکنون به دلیل تزریق داروهای بیهوشی به ایشان نمی توان اظهار نظر قطعی در خصوص وضعیت ایشان کرد.

وی افزود: بهتر است وضعیت سلامتی ایشان پس از پایش تمام موارد در ساعات و یا روزهای آینده اعلام شود.

رییس نظام پزشکی تاکید کرد: زمانی می توانیم در خصوص وضعیت سلامتی ایشان اظهار نظر کنیم که میزان داروهای بیهوشی کاهش یافته باشد و بدن ایشان متاثر از این داروها نباشد.

زالی در ادامه قضاوت در خصوص وضعیت سلامتی ایشان را زود هنگام عنوان کرد و گفت: باید منتظر ساعات آینده باشیم.

آیت الله مهدوی کنی از روز گذشته به کما رفته و هنوز هم در بخش آی سی یو بیمارستان بهمن بستری می باشند.

از زمان بستری شدن ایشان شماری از مسوولان از مسولان کشوری و لشکری روز گذشته و امروز (پنجشنبه) با حضور در بیمارستان بهمن تهران از آیت الله محمد رضا مهدوی کنی رییس مجلس خبرگان رهبری عیادت کرده اند.

حسن روحانی رییس جمهوری نیز روز گذشته به دنبال عیادت از رییس مجلس خبرگان رهبری دستور ویژه‌ای به سید حسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای بهره‌مندی از امکانات پزشکی لازم برای مداوای آیت الله مهدوی کنی صادر کرد.

کد خبر 261565

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha