دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۵:۰۰
۰ نفر

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از افتتاح فرهنگسرای امام(ره) صبح روز سه‌شنبه در آستانه بیست‌و‌پنجمین سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران در منطقه جماران خبر داد.

فرهنگسرای جماران


به گزارش همشهري، حجت‌الاسلام شهاب مرادي ضمن اعلام اين خبر افزود: فرهنگسراي امام جنب حسينيه شماره 2 جماران واقع‌شده و به‌تدريج به محلي براي معرفي حضرت امام(ره) و فضايي براي تبادل افكار و آراي انديشمندان و دلسوزان در حوزه‌هاي ولايت فقيه، امام(ره) و رهبر معظم انقلاب تبديل مي‌شود. طراحي و اجراي انواع برنامه‌هاي هنري و فرهنگي با موضوع امام(ره) زمينه آشنايي شهروندان را با سيره و راه حضرت امام و ولايت فقيه فراهم مي‌كند.

رئيس سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران درباره فضاها و امكانات فرهنگسراي امام گفت: اين فرهنگسرا با محوطه‌اي بالغ بر 16هزار مترمربع شامل ساختماني تاريخي، محوطه نگارخانه، سالن اجتماعات، محوطه غرفه‌هاي فرهنگي و كتابخانه خواهد بود. در كنار اين فضاها، محوطه زيبا با آبنما و باغ گل و سيبستان از ديگر فضاهاي مجموعه است كه محيطي دلپذير را در اختيار عموم شهروندان و بازديدكنندگان قرار مي‌دهد.

خبر اعلام تأسيس فرهنگسراي امام(ره) نخستين‌بار در بازديد نوروزي، شهردار تهران مطرح شد. اين فرهنگسرا در منطقه‌اي موسوم به باغ اميرسليماني افتتاح مي‌شود كه از باغ‌هاي قديمي در منطقه شمال تهران محله جماران است. اين باغ به همت شهرداري منطقه يك و شركت توسعه فضاهاي فرهنگي از سال 92 بازسازي كامل شد و در خردادماه 93 همزمان با اعياد شعبانيه در اختيار سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران قرار گرفت تا فرهنگسراي امام در آن تاسيس شود.

برپايي تورهاي امام‌شناسي براي نوجوانان و جوانان با همكاري مجتمع جماران و مجموعه‌هاي مرتبط، برگزاري برنامه‌هاي نقد و نظر درباره آثار توليدي با موضوع امام(ره)، تشكيل كارگاه‌هاي هنري با موضوع‌هاي مرتبط با امام و رهبري، ايجاد كانون‌هاي فرهنگي و هنري، حمايت از توليد آثار فاخر و برگزاري برنامه‌هاي مشترك با مراكز و مؤسسه‌هاي مرتبط با انقلاب اسلامي و رهبري ازجمله برنامه‌هاي اين فرهنگسراست.

کد خبر 261245

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha