کمای پسربچه ۲.۵ ساله در شهرستان سیرجان، پلیس را با معمایی پیچیده روبه‌رو کرده است.

درحالي‌كه روي بدن قرباني آثاري از سوختگي، كبودي و گازگرفتگي با دندان به چشم مي‌خورد، پدر اين كودك مدعي است كه فرد ديگري عامل اين كودك آزاري است. شامگاه نخستين روز خردادماه جاري ، 2مرد جوان درحالي‌كه كودك2.5ساله‌اي را در آغوش داشتند راهي بيمارستاني در شهرستان سيرجان شدند. وضعيت پسربچه وخيم بود و به‌نظر مي‌رسيد به‌خاطر ضربه‌اي كه به سرش وارد شده، دچار ايست قلبي و تنفسي شده است. پسربچه به بخش مراقبت‌هاي ويژه انتقال يافت و تلاش پزشكان براي نجات جان او شروع شد. عمليات احياي قلبي نتيجه داد و قلب پسربچه به تپش افتاد اما ضريب هوشي او بسيار پايين بود و وي به كما رفته بود. در چنين شرايطي پسربچه خردسال در آي‌سي‌يو بستري شد و اين در حالي بود كه هر لحظه احتمال مرگ مغزي او بيشتر مي‌شد.

آثار هولناك

همزمان با تلاش پزشكان براي نجات پسربچه خردسال، واقعيت تلخي فاش شد. بدن مهدي كوچولو پر بود از علائمي چون گازگرفتگي با دندان، كبودي و سوختگي. بررسي‌ها نشان مي‌داد كه اين كودك بارها مورد كودك‌ آزاري قرار گرفته و احتمالا ضربه‌ به سرش كه باعث شده وي به كما برود هم ناشي از كودك آزاري است.

با اين اطلاعات مسئولان بيمارستان ماجرا را به پليس خبر دادند و با حضور مأموران در محل پدر پسربچه دستگير شد اما اثري از فرد ديگري كه همراه او بود يافت نشد. درحالي‌كه بررسي‌هاي پزشكي نشان مي‌دهد كه مهدي كوچولو احتمالا به زندگي بازنخواهد گشت، بررسي‌هاي انجام شده براي كشف راز اين پرونده تيم تحقيق را با معماي پيچيده‌اي روبه‌رو كرده است.

مهدي بخشي، دادستان عمومي و انقلاب شهرستان سيرجان در گفت‌وگو با همشهري گفت: هنوز اين مسئله كه ضربه وارد شده به سر پسربچه ناشي از كودك آزاري يا يك حادثه بوده است، معلوم نيست و بايد منتظر نتيجه بررسي‌هاي پزشكي قانوني در اين زمينه بود.

اما با اين حال روي بدن پسربچه آثاري مشاهده شده كه حكايت از كودك آزاري دارد. وي ادامه داد: پدر پسربچه پس از دستگيري مدعي شده كه در اين ماجرا نقشي نداشته است. او گفته كه پسرش چند روزي نزد دوستش(همان فردي كه پس از انتقال پسربچه به بيمارستان ناپديد شده است)‌ بوده و وي از طريق دوستش در جريان بدحالي پسرش قرار گرفته و سپس با كمك او، پسربچه را به بيمارستان منتقل كرده است. اين مرد همچنين مدعي شد كه اختلافاتي با همسرش داشته و به همين دليل كودكش را به دوستش سپرده بود اما در كودك‌آزاري نقشي نداشته و نمي‌داند كه چه اتفاقي براي پسرش افتاده است.

کد خبر 261213
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha